Livet ur min vinkel!
Denna design är gjord av LittleLi.blogg.se.
All credit går till henne.
Jag heter Erika och är en tjej som tycker om hästar och spenderar mesta tiden i stallet.
När jag inte är i stallet så brukar jag vara med kompisar, ungås med familjen och massa andra roliga saker!

Hästis

Har som sagt hand om Rio nu i tre veckor, vilket är sjukt kul! Är så kär i den där hästen :)
I söndags longerade jag honom lite för jag hade ingen lust att rida då han hade stått några dagar!
I går red jag lite i paddocken och han var pigg men höll sig med att ben på jorden ;) Blev dock inte så mycket arbete då det inte är det bästa underlaget ute nu.
Idag blev det longering i alla gångarter och det gick bra. Lite sämre underlag idag men när han inte hade mig på ryggen så gick det bra. Han är så rolig att longera för han lyssnar så bra nästan hela tiden när han inte upptäcker saker som är läskiga ;)
I morgon slutar jag tidigt så då har jag tänkt rida när det är ljust(!!) ute!
På torsdag får han förhoppningsvis följa med på lektion och få en riktig genomkörare i ridhuset. Fredag vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på. Blir säkert ridning då med.
Lördag ridhuset tidigt på morgonen, om Lotta har bil. Ullaträning blir det på söndag!

Märker verkligen hur mycket jag har tappat i min ridning när jag sitter på honom. När jag red honom i 4 månader var jag verkligen i toppform på slutet och kunde sitta emot ganska lätt när han bråkade, körde upp huvudet och höll på. Får hoppas att jag kommer i lite mer form efter de här veckorna ;)
Hoppas verkligen vi kommer iväg till ridhuset två gånger innan träningen på söndag, så jag får tjuvträna lite.
Känner på mig att jag kommer ha monsterträningsvärk på måndag och knappt kommer kunna röra mig. Dessutom har jag ensamtid på söndag och då blir det verkligen ingen slappridning. Åh herregud!
Tur att han har en annan mycket bättre sadel nu. Med betydligt mycket mer stöd och så mycket mjukare och skönare. Då kanske man kan koncentrera sig mer på honom och inte på att jag ska sitta djupt i sadeln och inte skumpa runt som en dåre, som i gamla sadeln med noll stöd ;)
Är så himla sugen på att träna nuuuuu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback