Livet ur min vinkel!
Denna design är gjord av LittleLi.blogg.se.
All credit går till henne.
Jag heter Erika och är en tjej som tycker om hästar och spenderar mesta tiden i stallet.
När jag inte är i stallet så brukar jag vara med kompisar, ungås med familjen och massa andra roliga saker!

Årssumé 2012 Hästlivet Rio

2012 är nog det året som jag utveckats som ryttare på kortast tid.
Jag tog hand om Rio januari-april och under den tiden utvecklades jag som ryttare en hel del! Han kräver så oerhört mycket ridning och det har hjälpt mig så mycket även när jag rider andra hästar.
Jag och Rio var med i dressyrlaget div 3 omgång 1 och 3. Vi vann första omgången och var tvåa tredje omgången. I och med det vann vi hela serien totalt!
 
 
Vi placerade även oss individuellt på lagtävlingarna. En 3e plats i LC:1 (64 %) och 4e plats i LB:1(67 %) och vinsten med laget i Falun.
Finalomgången gick på hemmaplan och där blev det en 9e plats i LB:1 (63 %), en 2a plats för laget i omgången och en totalseger!
 
 
Vi startade även en pay'n ride på klubben. En LB:1 på 60 %.
Vi var också med på kompiscupen i dressyr. Red då LB:1 och lyckades få ihop 72 %!
 
Finaste stjärnan! Trots motgångar och medgångar under den här perioden jag tog hand om honom måste det ha varit den bästa tiden ridmässigt under 2012!
Vi hade en del motgångar med blod, svett och tårar. Han hade en trotsperiod där allting kändes hopplöst och jag undrade ibland varför jag ens höll på med dessa djur.
Men svaret på den frågan var enkel. Även fast det fanns dåliga dagar då vi bara stod och stegrade på gården och vi inte kom någonstans, så fanns det dom där dagarna då allting klaffade och jag inte ville sluta rida.
Och det var dom bra dagarna som vägde upp dom dåliga.

Jag är så oerhört glad att jag har fått chansen att rida denna underbara häst. Han är en speciell häst som kräver sin ryttare men när man väl hittat alla knappar är han underbar och man är helt såld.
I stallet är han världens snällaste buffel och är alltid glad. Det är lite svårt att bli sur på honom vissa gånger när han gjort något fel men ser så snäll ut som att jag har inte gjort något, titta så söt jag är!
 
När jag skaffar en egen häst i framtiden ska jag ha en Rio-häst, den saken är klar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback