Livet ur min vinkel!
Denna design är gjord av LittleLi.blogg.se.
All credit går till henne.
Jag heter Erika och är en tjej som tycker om hästar och spenderar mesta tiden i stallet.
När jag inte är i stallet så brukar jag vara med kompisar, ungås med familjen och massa andra roliga saker!

Hästlivet veckan som gått!

Nu var det ett tag sedan det blev något skrivet här. Har inte haft någon ork till att skriva på kvällarna då jag varit så trött!
Men förra helgen tränade jag för Ulla på Rio. Det gick bra och han blev fin på slutet! Dock så orkade jag inte rida ordentligt så fick rida lätt i traven halva tiden. Fick några bra tips att jobba med!

I måndags så fick han vila.

I tisdags var det dags för Annicaträning. Rio var sjuuuukt fin och jag hade inga som helst problem med att sitta ner i traven. Allt flöt på hur bra som helst. Verkligen sjukt kul att rida!
Jobbade på att få honom framåt i traven och ta ut stegen ordentligt. Han har ju inga problem alls med samlingen utan måste kunna kliva på ordentlig och ta ut stegen. Gjorde lite skänkelvikningar längs diagonalen i trav och försökte få honom att trava på och tvära lika mycket hela skänkelvikningen ut. Det var inte helt lätt, utan något vi måste träna mer på. Gjorde även skänkelvikningar längs långsidorna och hade samma framåttänk där.
Vi jobbade mycket i traven där han var superfin och jag verkligen orkade sitta emot och rida! När vi skulle galoppera sen var han trött så det blev lite protester där. En och annan kospark och lite rejs med huvudet i vädret. Jobbade skänkelvikningar även i galoppen längs långsidan och det tyckte han var jättejobbigt! Men han kämpade på så fint. En mycket svettig häst och ryttare när vi ridit klart! Så sjukt nöjd med passet :D

I onsdags så longerade jag och Tilde honom. Tilde stod bredvid mig och bestämde vad han skulle göra för något. Skulle han trava så stod hon och skrek trava tills han gjorde det och samma i galopp. Hon är så söt och Rio är så himla snäll att longera. Måste sett lite roligt ut ;)

I torsdags vilade Rio och jag red Peper på lektion. Red öppna och förvänd öppna längs långsidorna och jäääklar vad fin han blev. Helt galet! Gjorde övningen i både trav och galopp och det var inga som helst problem i höger varv. Lite svårade i vänstervarv och det blev ett missförstånd när jag skulle rida förvänd öppna då. Han trodde vi skulle byta galopp så det blev en mega bytagaloppspark så jag höll på att flyga av. Söta Peper!

I fredags skulle jag och Lotta rida ut en sväng tänkte vi. Men vi kom inte så långt innan Rio stod på två ben. Inte slutade han heller, utan backade ut på åkern och härjade. Inte så kul att sitta på honom när han gör sådär. Det värsta är när han ställer sig och precis när han har alla fötter i backen så små bockar han. Tur att jag inte har åkt av än när han gör sådär!
Var lika bra att ge upp och gå till paddocken istället. Hade ingen lust att bråka mer honom och åka av!
I paddocken var han pigg och travade på som bara den. Red med pessoat och jag hatar att ha det när jag rider i paddocken. Han bara krular ihop sig! Blev en del trav och lite galopp. Han har så utslitna broddar och det är is underst i paddocken, så det är lite halt åt honom att galoppera med mig på ryggen!

Igår hade jag ingen lust att rida själv med tanke på hur han var i fredags. Dessutom blåste det och han blir inte precis bättre då. Så jag staffade honom lite för i fredags och longerade honom + att han fick pulsa lite i snön. Det tyckte han var jobbigt men han jobbade på bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback