Livet ur min vinkel!
Denna design är gjord av LittleLi.blogg.se.
All credit går till henne.
Jag heter Erika och är en tjej som tycker om hästar och spenderar mesta tiden i stallet.
När jag inte är i stallet så brukar jag vara med kompisar, ungås med familjen och massa andra roliga saker!

Finaste hästen!

Måste helt klart rida den finaste hästen! Red ett pass i paddocken idag och trots att han vilat två dagar så var han snäll och fin!
Har kommit en hel del snö nu så det är ganska jobbigt för dom att pulsa i paddocken. Rio tyckte det var jobbigt, främst att galoppera. Att trava var inte lika jobbigt så det gjorde han hellre. Försökte få honom att trava i en liten högre form idag då han gärna vill gå i en för låg form och krulla ihop sig. La ner honom i en låg form i galoppen, stod upp i lätt sits och lät honom galoppera på. Han frustade en hel del och tyckte det var ganska jobbigt att få arbeta lite :)
Var lite pysslig efter ridpasset då jag inte hade så mycket inplanerat. Rycktade honom ett tag, putsade sadeln och tränset. Tog även bort schabraket och padden från sadeln och borstade av dom. La fram ett nytt schabrak så nu är sakerna rena och fina tills i morgon!

Blir mycket skriverier om hästar nu för tiden. Men mina dagar består av skolan och stallet så det händer inte så mycket mer. I skolan händer det inget nytt och spännande, utan samma rutiner dag ut och dag in.
Det enda nya, roliga och spännande jag kan skriva är att jag ska hämta ut studentmössan i morgon!! Iiiiiih, nu är det nära! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback