Livet ur min vinkel!
Denna design är gjord av LittleLi.blogg.se.
All credit går till henne.
Jag heter Erika och är en tjej som tycker om hästar och spenderar mesta tiden i stallet.
När jag inte är i stallet så brukar jag vara med kompisar, ungås med familjen och massa andra roliga saker!

Elitomgång nr 1

Har inte haft tid eller ork till att berätta om helgens tävling så jag tänkte därför göra det nu.
Blev en tidig morgon med klockan ställd på halv sex! Var inte allt för trött faktiskt när jag vaknade, men det blev jag så småningom....
Halv åtta började vi lasta hästarna och packa in alla saker.
Rullade ut från gården tio i åtta och då hade vi 4-5 timmars bilresa framför oss!
Blev stoppade av polisen på vägen dit, men det var nemas problemas och vi kunde åka vidare nästan direkt. Inte speciellt fint väder då det regnade mest hela tiden.
Var framme på tävlingsplatsen runt tolv någon gång tror jag. Jag startade kvart i sju så det blev en lång väntan för mig.
Började rida en timme innan start och fick hjälp av lena. När jag skulle till att lasta ut så började det spöregna och det gjorde det hela tiden när jag red fram som var utomhus. Var ganska blöt när det va min tur att gå in i ridhuset. Han kändes fin på framridningen men blev spänd när jag kom in på banan så jag trodde att det skulle bli kaos av allt. Men jag lyckades få honom mindre spänd när jag började programmet och vi gjorde allt som vi skulle! Ingen galopp i öppnan och höll båda förvända galopperna i serpentinbågarna, så jag är supernöjd! Visst kan vi göra allt mycket bättre men med tanke på hur det gick sist jag red programmet så var det mycket bättre.
Tre domare som dömde klassen så det var lite spridd procent. 60 %, 55 % och 53 %, vilket gjorde att jag fick en medelprocent på ca 56 %. Av en domare fick jag 6 på en öppna och på samma öppna fick jag 3 på av en annan domare med kommentaren att det inte ens var någon öppna. Jag är nöjd, men man kan ju undra om domarna såg samma ritt när det skiljde så mycket i poäng.

Kan tillägga att lagryttarna inte hade den bästa dagen så vi kom sist, men vi är nöjda allihopa ändå! Dessutom var det första inomhustävlingen för säsongen.
När vi packat in alla hästar och saker i transporten åkte vi till stallen där hästarna skulle övernatta. Tim och Ikaros fick stå i samma stall eftersom dom åkte i samma transport.
Tror Tim tyckte det var kul att slippa åka ensam och få en ny kompis ;)

När vi lämnat av hästarna åkte vi till stugorna vi skulle bo i och sedan köpte vi pizza! Efter pizzan var uppäten var det bara att gå och lägga sig då klockan var närmare elva och alla var trötta!
Delade stuga med Lena och hennes familj.

Klockan tio dagen efter var alla klara och hade packat ihop så då åkte vi och hämtade hästarna och började vår hemfärd!
Var hemma runt halv fem och då var det bara att putsa alla blöta och lortiga saker.
Var ganska trött när jag kom hem och det var underbart att gå och lägga sig i sin egna säng!

En mycket rolig och bra helg med mycket skratt! Nu laddar vi om till andra omgången som går på söndag i hudiksvall och då ska vi visa dom att vi kan ännu bättre!

Bild från hemmatävlingen i maj. Visst är han fin?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback