Livet ur min vinkel!
Denna design är gjord av LittleLi.blogg.se.
All credit går till henne.
Jag heter Erika och är en tjej som tycker om hästar och spenderar mesta tiden i stallet.
När jag inte är i stallet så brukar jag vara med kompisar, ungås med familjen och massa andra roliga saker!

Seg dag

Har varit en mycket slapp dag! Sov till elva och har inte gjort något speciellt på hela dagen, halvsovit i soffan, suttit vid datorn och kikat på tv.
Var till stallet en sväng nu på kvällen och red ett dressyrpass på Ursulla. Gud så tjock hon har blivit av betet! Den pigga och laddade Ursulla var i dag en seg tjockis som inte gick fram för fem öre. Har nog aldrig smackat så mycket under ett och samma ridpass som jag gjorde idag! Hade även sporrar på mig men inte ens det hjälpte, hon blir bara sur när man använder sporren och står emot ännu mer. Efter en stunds bråkande så blev hon fin, när hon väl tar tag i bettet så man har något i handen att jobba med. Tycker hon var finast i galoppen, men traven var inte heller så dålig.
Har blivit stor skillnad på henne i ridningen den senaste tiden. Galoppen som alltid har varit svårast då hon vill gå i en kort och hög form, som knappt är någon form alls. Red man ett dressyrpass och fick till traven bra då ville man inte galoppera för det förstörde allt. Men så är det inte idag för nu är galoppen ingen problem, tycker det nästan är lättare att galoppera på henne ibland och få till en bra form.
Bästa Ursulla och bästa Hanna som har gjort henne mycket mer ridbar!



Gammal bild på mig och Ursulla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback