Livet ur min vinkel!
Denna design är gjord av LittleLi.blogg.se.
All credit går till henne.
Jag heter Erika och är en tjej som tycker om hästar och spenderar mesta tiden i stallet.
När jag inte är i stallet så brukar jag vara med kompisar, ungås med familjen och massa andra roliga saker!

Monsterhäst

Lyckades försova mig i morse! Hanna skulle komma och hämta mig vid halv elva och då skulle vi åka till stallet. Vaknar klockan halv elva och då står hon på gården och väntar. Blev att slänga på sig kläderna och skita i frukosten!
Mockade och fixade maten innan jag red. Var lite nervös när jag skulle hoppa upp med tanke på att jag flög av sist. Men det gick bra när hanna höll i. Det här var den värsta ridturen någonsin på honom. Han ska aldrig med stå tre dagar på rad!
Började ridturen med att träffa på en annan häst så han inte kunde skritta och ville vända åt andra hållet. Han kunde inte skritta efter det heller utan travade på stället. Tog jag tag i honom så ställde han sig. När jag började trava så var det huvudet högt och älga på som gällde. Ställde åt båda hållen i traven för att försöka få honom lugn och inte ha huvudet uppe i vädret. När jag trodde att han gett sig lite och jag skulle vända tillbaka på samma väg så ville han inte vända utan ställde sig så jag höll på att åka av. Han hittade på massa saker att vara rädd för så han kunde galoppera iväg i full fart. Usch, var så arg på honom ett tag så jag inte visste vad jag skulle göra. Men jag red till han gav sig och blev fin. Då kunde jag galoppera fram och tillbaka utan några problem! Då var han avslappnad, fin och gick i en bra form. Ridturen tog en timme och en kvart så jag hoppas han sköter sig på en gång i morgon!



Ungefär såhär såg det ut större delen av ridpasset!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback