Livet ur min vinkel!
Denna design är gjord av LittleLi.blogg.se.
All credit går till henne.
Jag heter Erika och är en tjej som tycker om hästar och spenderar mesta tiden i stallet.
När jag inte är i stallet så brukar jag vara med kompisar, ungås med familjen och massa andra roliga saker!

Semla x2

Fettisdagen och då måste man ju äta semla. Drog med Elise upp på fiket när vi hade hål och tog oss varsin semla. Det var mums och satt fint i magen så man orkade gå tillbaka till skolan och ha ekonomi!
Har även ätit en till semla nyss!

Efter skolan gick jag ner till stallet, mockade och fixade mat åt Rio. Följde med Tilde till ridskolan då hon skulle rida. Hon är ju för söt!
Tillbaka till stallet och rida Rio. Vi var lite osams när jag skulle ta in honom från hagen och inne i stallet. Blev iaf sams innan vi skulle gå ut och rida.

Red dressyr i paddocken och jag blev arg på mig själv för att jag inte kunde rida ordentligt. Jag håller fast högerhanden och har svårt att lätta och blir därför ganska hård i den handen. Inga problem i vänstervarv, men i höger... Försökte jobba på det men det gick inte så bra. Lite bättre på slutet men långt ifrån helt bra. Galopperade ganska mycket idag och fokuserade inte så mycket på traven som jag brukar göra.
Men han har börjat hängt sig i handen när jag travar honom och sitter ner. Spelar nästan ingen roll vilken form jag rider i utan han hänger sig i handen och drar fram mig.
Pratade med Björkis och ska träna för henne på lovet och så ska hon rida Rio snart får se om hon har samma problem som jag har. Var ett tag sedan hon red honom nu!
Dessutom hade Björkis varit så snäll så hon hade köpt en ny sadelgjord åt honom som satt mycket bättre än den gamla!

I morgon går jag bara i skolan till tolv! Samhällarna är inte i skolan så vi fick några lektioner inställda. När jag för en gångs skull slutar tidigt så ska jag ta mig en långtur på Rio. Hade tänkt mig en vända på ca två timmar och bara mysa i det fina vädret! För jag hoppas och antar att det är fint väder i morgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback