Livet ur min vinkel!
Denna design är gjord av LittleLi.blogg.se.
All credit går till henne.
Jag heter Erika och är en tjej som tycker om hästar och spenderar mesta tiden i stallet.
När jag inte är i stallet så brukar jag vara med kompisar, ungås med familjen och massa andra roliga saker!

Påsklov!

Idag började lovet och i 11 dagar framöver! Mycket sköööönt!
Gjorde ekonomiprov idag och det gick väl bra förutom att jag är arg över att jag gjorde rätt på en uppgift först, sen suddade jag ut för jag blev osäker och skrev fel. Skulle inte ha ändrat utan gått på magkänslan.... Fick 50 p av 58 så det var väl kanske bra ändå kan man tycka men inte jag. Stör mig bara på det som blev fel!

Fick tillbaka internationella ekonomiprovet idag också och där fick jag VG och det är jag mycket nöjd med! Trodde det skulle gå helt åt skogen då jag inte pluggat så mycket, men det gick ju bra! Känns bra att få veta det innan man gick på lov!

Träffade min efterlängtade vän Linnéa i stallet idag så stod och pratade med henne om allt mellan himmel och jord i en halvtimme, så att allting tog extra lång tid. Så det fick bli longering för Rios del! Tycker det är kul att longera honom för han lyssnar så bra. Spelar ingen roll om det blåser storm ute eller att någon annan häst har damp i paddocken. Han lyssnar ändå på mig och gör vad jag säger. Bästa Rio!

Men en sak jag inte förstår är vad det är för mening att longera i bara grimma och linan fäst under hakan?
Jag tycker att man alltid ska longera i träns och inspänningar, annars är det ingen vits att longera över huvudtaget tycker jag. Då kan man lika gärna släppa hästen och låta den springa bäst den vill.
Longerar man i grimma och utan inspänningar ska man inte komma och klaga på att hästen är galen och bara springer och inte gör som man säger. Har man träns och inspänningar så lindar det problemet och blir ganska mycket bättre!
Dock kan jag förstå om man gör det i början på en unghäst! 
Bara vad jag tycker! :)


Siiimon :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback