Livet ur min vinkel!
Denna design är gjord av LittleLi.blogg.se.
All credit går till henne.
Jag heter Erika och är en tjej som tycker om hästar och spenderar mesta tiden i stallet.
När jag inte är i stallet så brukar jag vara med kompisar, ungås med familjen och massa andra roliga saker!

Kommer bli en lååååång helg!

Red ut själv på Rio idag, vilket jag inte gjort på länge då jag inte orkat bråka med honom. Men idag kände jag att jag hade tålamod till det. Han krånglade bara lite i början på ridturen sen gick han dit jag ville. På vägen hem kunde han knappt skritta och han vill gärna köra ner huvudet och hänga i tyglarna när man rider ut. Så jag satt mig ner i traven och skänklade lite för att försöka få upp huvudet på honom och få honom att gå i en bra form. Lägger man till skänkeln så älgar han gärna iväg men idag orkade jag sitta emot och jobba på. Red i paddocken i 5 min och fortsatte med jobbet och det tyckte han inte var så roligt. Det var jobbigt och han hade ingen lust att jobba, men han skötte sig och gjorde det bra!
Märks nu att jag har fått ganska mycket mer ork efter dom här månaderna jag ridit honom, kanon (Y) Orkar ta fighterna med honom och sitta emot när han tycker det är jobbigt!

I morgon blir det dressyrtävling i Falun på ponnyn. Vår första start gör vi klockan 14.48 och andra starten 17.37.... Så det kommer bli en lång dag.
Ska tävla Rio på samma ställe på söndag och hans första start är 10.42 och andra starten 16.05. Så det kommer blir en riktigt lång tävlingshelg!
Dock är det ganska skönt att jag hinner rida rio och fixa allt till honom i morgon innan vi åker till tävlingen med Tim. Behöver bara bada honom när vi kommer hem i morgon. Skönt att ha allt gjort när man kommer hem efter en tävlingsdag!


Kommentarer
Postat av: Sanna

Hej sötan! :)

Vad händer hos dig? :)



Kramar.

2012-04-16 @ 12:48:01
URL: http://erikssonsanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback