Livet ur min vinkel!
Denna design är gjord av LittleLi.blogg.se.
All credit går till henne.
Jag heter Erika och är en tjej som tycker om hästar och spenderar mesta tiden i stallet.
När jag inte är i stallet så brukar jag vara med kompisar, ungås med familjen och massa andra roliga saker!

Nöjd ryttare

Som sagt så var det dressyrtävling i Säter idag. Jag startade min första klass klockan kvart över två men inte fick jag sovmorgon för det. Åkte till stallet vid nio för att göra min ponny sällskap så han inte skulle bli ensam inne. Pappa kom och hämtade oss vid halv ett. Då hade jag hunnit med att fixa allt och lite till, betat gräs med honom och gått en promenad.
Han kändes fin på framridningen till LB:1. Men blev spänd när vi kom in på banan och hade ingen energi för fem öre. Fick rida livet ur mig i hela programmet. Rätt död när jag ridit klart!
Fick 62,41 % och lyckades knipa 5e och sista placering! Min stjärna!

På framridningen till LA:1 var han mycket rundare och finare i formen än till förra klassen. Fick bråka lite med honom för att få igenom vänstersidan. Men satan vad fin han var och vi fick till riktigt bra mellantrav!
Inne på banan så dog han inte som i klassen innan utan hade energi och taggade till. Han en grymt bra känsla igenom hela programmet även fast han bytte i andra förvända galoppen. Men det är bara att fortsätta träna! Sjukt nöjd över debuten. Så jag struntar i att procenten bara blev 54,21 %. Snåltant :)


Kommentarer
Postat av: Fredrika Källström

Jättefin häst du har!! :D



Kram

2011-09-13 @ 17:00:49
URL: http://tavlingsduon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback