Livet ur min vinkel!
Denna design är gjord av LittleLi.blogg.se.
All credit går till henne.
Jag heter Erika och är en tjej som tycker om hästar och spenderar mesta tiden i stallet.
När jag inte är i stallet så brukar jag vara med kompisar, ungås med familjen och massa andra roliga saker!

Helt slut tjej!

Började min dag tidigt med att gå upp vid åtta. Skulle vara i stallet till tio då vi skulle börja köra hö. Men Daniel hade kört hösilage till tre i natt så han var trött och sov vid tio. Så jag solade och fick lite fika sedan mat innan vi började köra hö. Det kan nog ha varit det jobbigaste jag gjort på länge. Har rivmärken över hela benen och armarna så dom är helt röda! Svider lite grann!
När allt hö var inne så kände vi oss så äckliga allihopa så vi drog och badade. Blev mitt premiärdopp för i år och gud vad skönt det var. Precis vad jag behövde.
Åt pizza när vi kom hem och det behövde jag också kände jag! Sedan red jag och Sarah en sväng. Hon på Rio och jag på Ursulla. Blev dressyr i paddoken idag! Ursulla gick mycket finare än vanligt och det var riktigt bra för att vara henne. Hopphästen som alltid går med huvudet uppe i vädret och inte kan böja på nacken för fem öre. Men idag så!
Pysslade även med Simon och släppte honom i paddocken så han fick springa lite och även hoppa några skutt. Världens snällaste unghäst det där! Han skrittade av sig själv och gick i en volt runt Linda och mig, så söt. Spolade av en trött häst, smörjde in honom, lät honom äta och tittade på hans sår. Det var en skapligt trött häst jag släppte ut i hagen sen, pluttis :)

Någon mer som är trött, det är jag. Nu känns de verkligen i armarna att jag har lassat massvis med hö! Kommer sova gott i natt ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback