Livet ur min vinkel!
Denna design är gjord av LittleLi.blogg.se.
All credit går till henne.
Jag heter Erika och är en tjej som tycker om hästar och spenderar mesta tiden i stallet.
När jag inte är i stallet så brukar jag vara med kompisar, ungås med familjen och massa andra roliga saker!

The reason

Tänkte berätta hur det kan komma sig att vi får jobba på globen :)
Jag och Olivia hade bestämt oss för att åka ner till Globen förra året och titta en dag. Så vi beställde biljetter på sommaren och väntade på att tiden skulle gå.
På sommarlovet åkte jag med familjen ner till Stockholm till pappas kusin. När vi pratade så kom vi in på att jag skulle ner till globen. Då säger pappas kusins fru att hennes syster har hand om allt på globen. Hon visste att dom behövde folk som kunde hjälpa till med dekorationen av blommorna. Hon ringde till hennes syster och hon sa att det gick bra att vi kom ner och jobbade. Pratade med Olivia och hon ville gärna jobba så vi bestämde oss för att göra det. Eftersom vi redan hade köpt biljetter så fick lov att sälja dom. Men det var inga problem!

På det viset är det och i år blev vi också tillfrågade att jobba. Vi båda var tveksamma om vi skulle göra det eller inte med tanke på hur jobbigt det var att jobba förra året. Men vi kom fram till att vi skulle testa i år igen. Det är verkligen inte många som får chansen att åka till globen och jobba. Finns hur många som helst som skulle vilja göra det. När vi ändå har chansen att få åka ner i år igen och se allt och mycket mer gratis, så känns det som det är värt det. Man får ju mycket mer pengar att kunna köpa saker för istället, haha ;)

Mycket slit är det och man förstår inte själv hur mycket jobb det ligger bakom allt förrän man är där själv. Man tror att det kan väl inte vara så mycket att göra med lite blommor. Men där har man fel. Det är hur mycket blommor som helst och galet mycket att göra! man får bära massa tunga saker fram och tillbaka och slita rätt mycket. Fast det är så jävla värt det! En upplevelse och ett äventyr som man sent glömmer!


Kommentarer
Postat av: JoelSv - Smålands största Blogg

Nu är JoelSv tillbaka i bloggvärlden igen, Hoppas du inte saknat mig för mycket!



Kika gärna in och delta i tävlingarna eller tyck till om min egenskrivna musik! kommer upp en ny låt strax, tyck till om den? ;)

2010-11-24 @ 03:49:43
URL: http://joelsv.blogg.se/
Postat av: ellinor sjöberg [mitt liv / min blogg ]

hälsa stockholm horse show ifrån mig :D!

2010-11-24 @ 07:14:12
URL: http://ellinorsjoberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback