Livet ur min vinkel!
Denna design är gjord av LittleLi.blogg.se.
All credit går till henne.
Jag heter Erika och är en tjej som tycker om hästar och spenderar mesta tiden i stallet.
När jag inte är i stallet så brukar jag vara med kompisar, ungås med familjen och massa andra roliga saker!

Tidningskändis!

Hade fullt upp igår, därav ingen bloggning. Gick upp med tuppen igår och var i stallet klockan nio. Tog in alla hästarna vi skulle tolka med. Började borsta dom och göra i ordning allt för tolkningen. Det betydde även att vi skulle brodda alla hästar. Vi hjälptes åt allihopa och jag trodde min rygg skulle gå av efterråt. Usch, vad ont i ryggen man får! När klockan närmade sig tio så gick vi ut med hästarna och fixade det sista. Jag fick stå över att rida första omgången. Så jag och Linn stod och tittade på, hjälpte till och pratade lite medan småbarnen tolkade. När halva tiden gått så var det dax att byta hästar och den här gången fick jag rida Tim. Andra gången vi skulle tolka med honom och jag trodde han skulle vara galen. Men han höll sig lugn och det gick bra. När alla småbarn åkt hem så var det bara vi från US kvar och då ville ju vi tolka såklart! ;) Så i full galopp bar det iväg! När jag ridit ett tag ville jag också åka pulka så Olivia hoppade upp och red. Åkte bakom i pulkan och fan vad det gick undan! Haha. Satt även i pulkan med Felicia en gång och det var superkul och fort gick det. Men sen satte jag mig med Elin som är lika stor som mig i pulkan och det gick lite sämre. Svängde lite mycket i kurvan så vi vurpade och började asgarva. Satte oss i pulkan igen och åkte vidare! Sjukt kul var det att tolka! :D
Åkte direkt från stallet till hälla. Mockade åt Ursulla och fixade allt. Tog mig en ridtur på galningen själv! Hon har stått ganska länge så det var väl inte så konstigt att hon var halvt galen! Aldrig ridit henne förut men det gick väl bra!

Åkte hem till mamma när jag var klar i stallet. Där blev det fika med moster och mormor så dom fick fira mig! Fick presentkort hos frisören och en bok av mormor. Av moster fick jag ingenting men skulle tydligen få en försenad födelsedagspresent och en tidig julklapp istället. Men hon sa inte vad det var mer än att det var dyrt. Kanske är så att jag få följa med dom utomlands? Det visar sig väl vad det är ;) Av mamma fick jag blommor och så fick jag bestämma någonstans i Sverige vi skulle åka till, bo på hotell, shoppa och ha det bra. Bara hon och jag. Får se när jag har tid för det ;p Moster tyckte jag skulle följa med dom hem till mormor och sova kvar där. Så jag gjorde väl det. Åt lite mat när vi kom dit, fast jag var redan mätt innan men jag åt lite ändå^^ Fick vin också, men det smakade så äckligt så det ville jag inte ha! Gick och la oss ganska tidigt och jag testade att gå ut på internet med mobilen men det var bara så segt så jag gav upp. Fick försöka med mosters mobil istället med den var läskig och ville inte som jag ville. Så jag gav upp och la mig och sov i stället.

Vaknade runt tio någon gång idag! Åt frukost sen kom mamma och jag åkte med henne hem. Fick mat där och sen åkte jag till stallet. Fixade allt åt Ursulla men var så galet trött så jag orkade inte rida idag. Så vi tar det i morgon istället. Åkte hem till mamma igen efter det. Hjälpte henne att färga håret och åkte vidare till pappa sen. Tittade på sveriges värsta bilförare när jag kom hit och nu sitter jag här och håller på att somnar. Så lika bra att jag tar och sover nu! God natt, puss :*


Dagens bild i tidningen ;)

Kommentarer
Postat av: Freddi

Härlig bild! :D

2010-03-08 @ 22:21:41
URL: http://fkallstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback