Livet ur min vinkel!
Denna design är gjord av LittleLi.blogg.se.
All credit går till henne.
Jag heter Erika och är en tjej som tycker om hästar och spenderar mesta tiden i stallet.
När jag inte är i stallet så brukar jag vara med kompisar, ungås med familjen och massa andra roliga saker!

Fredag

Lyckades stänga av väckarklockan i sömnen när den ringde i morse. Vaknade med ett ryck klockan sju. Tur att jag inte försov mig längre! Klädde på mig kläder och åkte till stallet. Gav bebis mat innan jag släppte ut honom. Skrek även idag men var lite lugnare! Mockade, fixade maten och pratade med Björkis innan jag åkte hem.
På vägen hem lyckades jag få beninstopp i rondellen (y) Jag trodde jag skulle klara mig fram och tillbaka till stallet, men icke. Ringde pappa så han fick komma med benis. Ibland är jag bra smart!

När jag kom hem så duschade jag och sedan åt jag frukost. Halvsov i soffan en halvtimme innan jag fixade mig och åkte till jobbet.
Idag har det faktiskt varit kul att jobba, tro det eller ej. Hjälpte pappa fixa lite den första timmen då det inte var nå folk alls. Sedan kom det hur mycket folk som helst så jag hade fullt upp! Mitt i allt så kommer det en legoleverans. Hjälpte pappa med det och flytta om i hyllorna. Jag skrev ut etiketter och failade mest hela tiden och skrev ut helt fel. Men på slutet fick jag in snittsen och det blev bra! Hann precis få ut allt lego till vi skulle stänga. Bara fortsätta skriva ut etiketter i morgon!

Åkte till stallet när jag slutat. Tog in Tim och idag var han nästan inte alls lortig. Borstade honom och sen blev det en ridtur. Han kunde inte stå still idag heller när jag skulle hoppa upp. Red samma vända som jag red igår och idag var inget läskigt. Han gick på och brydde sig inte alls!
När jag fixat allt klart så ställde jag mig och ryckte hans man. Det tog ganska precis en timme och det bättre än innan. Men han ser fortfarande lite ut som en skogsponny, fast mycket bättre nu. Den ska bli ännu kortare än vad den är nu så jag ska fortsätta en annan dag. Lyckades få en blåsa på fingret också, som alltid!
Kvällsfodrade alla hästar innan jag åkte hem.
Får sovmorgon i morgon för Björkis är snäll och tar ut Tim åt mig! Skönt att få sova två timmar till :D


Före


Under tiden!


Efter :D


Mycket hår ;)

Kommentarer
Postat av: becka

läs min blogg

2010-07-25 @ 01:46:02
URL: http://kallamigck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback