Livet ur min vinkel!
Denna design är gjord av LittleLi.blogg.se.
All credit går till henne.
Jag heter Erika och är en tjej som tycker om hästar och spenderar mesta tiden i stallet.
När jag inte är i stallet så brukar jag vara med kompisar, ungås med familjen och massa andra roliga saker!

Skojsig dag ;D

Gick upp före halv sju i morse och drog mig till stallet. Först blev det en ridtur på Tim. Vi tog oss förbi massa läskigheter på vägen. Han vände flera gånger och ville inte gå fram, men envis som man är så vinner man över den evisa ponnyn ;) Släppte ut honom i hagen när jag fixat klart med honom. Tog in Tösen och fixade i ordning henne. Fick sällskap med Linda ut, det var evigheter sen! Även evigheter sedan jag red Tösen (två veckor sedan tror jag). Blev en rolig ridtur och jag har pratat på som bara den! Jag har alltid mycket att säga ;)
Släppte ut Tösen i hagen och började mocka. Var lite stressad och jag skulle mocka två boxar och fixa mat och lite annat. Min kära vän Linda var så snäll så hon mockade en box åt mig! Helt plötsligt hade jag till och med tid över. Så vi satte oss och tittade på när My, Hanna och killarna dom hade släpat med sig, red i paddocken. My och Hanna hoppade för fullt medan killarna travade runt, runt och försökte få galopp på hästen. Roande att se och det blev ett par skratt!

Hoppade in i duschen direkt när jag kom hem. Klädde på mig kläder, sminkade mig och blåste håret. Sedan kom Malin och hennes mamma och hämtade mig så vi kunde åka till Borlänge. Det första vi gjorde när vi kom fram var att äta mat på Max. Alla tre var hungriga så det passade ju bra. Sedan åkte vi till kupolen så det kunde shoppas. Det har jag då verkligen gjort... Handlade för över 1000 spänn idag :o Men det var det lätt värt för nu har jag allt jag behöver till 80tals festen på fredag och lite till... Jag köpte: Rosa kjol, gula tights, örhängen, halsband, ros till håret, väska, deo, sminkpenslar, nagellacksborttagning och lite till. Tur att man har mer än hälften av lönen kvar iaf :p Nu ska jag inte shoppa på ett tag!
Satt och dunkade 80tals musik i bilen påväg hem. Är redan peppad till på fredag och det kommer bli grymt kul. Vill ha fredag NU!

Åkte hem till mig när vi kommit hem från Borlänge. Malin satte sig vid datorn och började fixa med musik och jag åkte till stallet. Både Tösen och Tim var ute så jag gick och hämtade Tösen först. När jag är inne i stallet med henne så hör jag björkis skriker något om Tim. Går till henne och då håller hon i Tim utan grimskaft eller något. Då har busen rymt från hagen när han blev ensam. Han tyckte väl att jag var för seg så han orkade inte vänta på mig :p Var bara gå och titta hur hagen såg ut. Vet inte om han hoppade över eller om han sprang igenom allt. tråden var iaf sönder och allt låg på backen. Bara att fixa det i morgonbitti när jag kommer ner! Min busponny kan han!
Han ska vaccineras i morgon också så han ska få gå ut tidigare i morgon så han hinner vara ute en liten stund tills vetrinären kommer halv nio. Tar inte en och en halv timme för mig att mocka åt honom och fixa maten precis. Så jag vet inte riktigt vad jag ska roa mig med tills vetrinären kommer. Kanske vara snäll och mocka åt någon annan också kanske? Ta med kameran och knäppa lite kort? Ah, det visar sig i morgon :)
Ska krypa ner i sängen nu och sova!


Knasboll :*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback