Livet ur min vinkel!
Denna design är gjord av LittleLi.blogg.se.
All credit går till henne.
Jag heter Erika och är en tjej som tycker om hästar och spenderar mesta tiden i stallet.
När jag inte är i stallet så brukar jag vara med kompisar, ungås med familjen och massa andra roliga saker!

Ledsen i ögat

Det kan man säga att jag är just nu. Kom till stallet som vanligt idag för att rida. Skulle ha Tim som alltid så jag klär på honom alla saker och vi går ut. Jag hoppar upp och vi börjar skritta. Jag var verkligen taggad för att hoppa så bra som möjligt idag! Marie säger att vi kan börja trava och jag skänklar på. Märker på en gång att han går konstigt. Ropar på Marie och hon tittar på honom. Jag hoppar av och springer med honom och han haltar ordentligt. Jahapp, ingen tävling på lördag då... Jag som skulle vara med i laget och allt.
Kul att Tösen också blev halt till första omgånen i laget när jag skulle vara med på henne. Det är nog inte meningen att jag ska vara med i nå lag...
Ledsen i ögat gick jag in i stallet och pysslade om min ponny. Spolade av benen och Lena kom och klämde på honom. Hon hittade inget och han reagerade inte på något. Han hade gått lektionen innan och travat cavaletti och då hade han varit som vanligt. Så hon trodde det bara var en sträckning. Får hoppas att det inte är något allvarligt!
Smsade till Olivia och berättade hur läget var. Då kommer hon på att jag kan ju rida hennes ponny i laget när hon ändå ska dit och hoppa en klass! Sa det till Lena och hon lät lite skeptisk till det då jag inte ridit och hoppat honom på länge. Gick och pratade med Marie också och hon sa att då skulle jag ju ha hoppat honom något innan isånna fall. Ringde till Kajsa och berättade att Tim var halt och att jag kunde rida Akilles istället. Hon sa att vi kunde vara tre ryttare och hoppa ändå...
Plötsligt säger Marie att jag ska ta ut Akilles och vara med i gruppen som skulle rida och hoppa honom! Skyndade mig och gick med dom andra ner till banan. Fick hoppa några skutt och sedan skulle jag ta oxern. Han stannar och jag flyger av, det är lyckat ;) Tar om det igen och han vägrar ännu en gång. Marie tar bort däcket och då hoppar han. Tar något mer språng sen fick jag trava av honom. Går tillbaka med honom till stallet och fixar med honom. Innan jag skulle åka frågade jag om Marie skulle prata med dom andra och dom skulle höra av sig i morgon till mig om hur det skulle bli. Då säger hon att dom redan bestämt att jag rider Akilles i laget.
Så, så blir det på lördag! Åh herregud hur ska det gå? Tur att jag har Olivia som får hjälpa mig. För det kommer jag verkligen att behöva. Nu håller jag alla fingrar för att det går bra på lördag och jag kommer runt banan!


Kommentarer
Postat av: Anonym

sv: tackar tjejen!

2010-08-20 @ 09:05:57
URL: http://http://ellinorejonsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback