Livet ur min vinkel!
Denna design är gjord av LittleLi.blogg.se.
All credit går till henne.
Jag heter Erika och är en tjej som tycker om hästar och spenderar mesta tiden i stallet.
När jag inte är i stallet så brukar jag vara med kompisar, ungås med familjen och massa andra roliga saker!

Hos mamma!

Då var första skoldagen för den här veckan avklarad! Började med spanska i morse och jag hade glömt bort det mesta så jag kunde nästan ingenting. Behöver verkligen friska upp minnet nu för att komma ihåg allt. Fick läxa också, så den ska jag göra så jag kommer igång och inte halkar efter i början.
Jag har verkligen tröttnat på historia och vi hade det för andra gången idag. Jag har aldrig tyckt om ämnet men nu är det hemskt. Har det tre gånger i veckan och en timme varje gång. Jag kommer inte stå ut...

Jag och Jenny gick hem till mamma och åt mat på lunchen. Vi hade två timmars lunch och maten i skolan var inte så god. Mamma var ju ändå hemma och maten var klart så lika bra att passa på :)
Fick fika efter maten och så hann jag med att busa med min "sjuka" bror som var hemma från skolan.
Hade matte när vi kom tillbaka och det var riktigt tråkigt. Repeterade massa saker och det var saker man gjorde för länge sedan. Hela A-kursen kommer vara mesta dels repetion av det vi redan gjort i 9an, tråkigt!
Sista lektionen vi hade var samhällskunskap. Läraren berättade vad vi skulle läsa för något under terminen och sedan fick vi svara på några nyhetsfrågor. Fick också veta att alla i min klass SP1 ska åka till stockholm i slutet av november till riksdagen. Kan ju förhoppningsvis bli kul. Ska även åka till Falun till tingsrätten och titta om det går. Det kommer nog garanterat bli spännande!

Fick sluta lite tidigare än vi skulle så jag gick hem till mamma. Dom håller på med vägarbete precis utanför hennes hus så det är inte så lätt att ta sig fram. När jag tänkte åka så höll dom på att lägga asfalt så jag fick lov att stanna. Fikade lite sedan bakade jag och mamma banankaka. Sitter här just nu och väntar på att maten ska bli klar. Får se vad det blir för gott :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback