Livet ur min vinkel!
Denna design är gjord av LittleLi.blogg.se.
All credit går till henne.
Jag heter Erika och är en tjej som tycker om hästar och spenderar mesta tiden i stallet.
När jag inte är i stallet så brukar jag vara med kompisar, ungås med familjen och massa andra roliga saker!

Tävling!

hej hopp i galopp :D Tävling idag då! Vaknade vid halv sju och det spöregnade ute. Meningen att jag skulle åka moped till stallet med alla saker. Men när jag väl packade ihop allt så insåg jag att det inte skulle gå + att det spö regnade ute, så jag gick och väckte pappa. Han var så snäll så han körde mig :D Olivia och Mikkiz var redan i stallet när jag kom så jag flummade med dom, som vanligt! Gick banan så småning om även fast vi kunde den. Mycket flumm där inne också, kul :D Inte ett dugg nervös, bara taggad till tusen! Tittade lite på ryttarna före oss och sen fixade vi iordning hästarna. Red fram i leran, men värst var det på framhoppningen, en enda stor lerhög! Hoppade fram och det kändes helt okej, han var verkligen taggad. Stod på stället och galopperade, sötnos :') Räcket på framhoppningen låg på 1 meter, när den ska ligga på 90 cm egentligen, men det gick ju bra det med. Var bara att ställa sig och vänta på sin tur när jag hoppat fram klart. Inte nervös då heller, bara taggad! Inne på banan var det bara full fart på Tim. Hoppade lungt och fint hela grunden. Felfri där så fick hoppa omhoppning :D Första svängen gick som jag tänkt mig, satsade där och det funkade. Sista svängen var den enda som blev konstig och inte som jag tänkt mig, så förlorade 2 sek eller något på de. Men jag var jättenöjd när jag kom i mål. Dubbelnolla och tiden 25 sek blankt och därmed gick jag upp i ledningen! Tittade på Mikkiz som var några ryttare efter mig, hon slog mig med en sekund och då tog hon över ledningen. Kom någon och klämde sig in mellan oss också. Så jag hamnade på 3e plats och sen blev både jag och Mikkiz ner puttade så hon la sig på en 3e plats och jag på en 5e. 6 placerade var det och 23 startande. Låg där ett bra tag, sen hade vi nedräkning om vilken plats vi sämst skulle komma på. 10e plats, 9e, 8e, 7e och sen blev det sämst 6a. Då blev vi alltså placerade hur det än var! Jag och Mikkiz var då överlyckliga, kändes super. När alla ridit klart så blev det att hon kom på 3e plats och jag på 5e! :D Var bara att hoppa upp igen och rida in på prisutdelningen och rida ärevarv. Helt underbar känsla det var! Trodde aldrig det skulle gå så bra, första LCn med omhoppning och allt. Så kommer jag 5a, sjukt glad jag är. Min bebis är bäst! :*
Putsade alla leriga saker, gav honom mat och släppte ut honom. Full fart när han var i hagen och glädjesparkar :) Gick och åt med Mikkiz och Linnéa, tacos vilket var mums! Haha, jag och Mikkiz gick och köpte en toast direkt efter vi ätit klart xD Men en toast är ett måste när man är på tävling! Gick och hjälpte till på banan sen. Tittade på b-finalen och a-finalen. Gick inte så bra för hbr i b-finalen men vi vann i a-finalen :D Härligt tjejer. Vann omgången idag och även allt :D<3 Hbr är helt klart bäst!
När allt var klart så gick jag in och fixade allt. Mockade även åt Olivia för jag kände mig snäll :P Ringde efter pappa och åkte hem. Åt lite mat när jag väl var hemma. Satte mig här och drygade mig med älskling, tur att någon står ut med mig iaf, haha ;) Nej, nu ska jag ta och sova för jag håller på att somnar! Ha det bra. Puss :*

















Kommentarer
Postat av: Jonna

Hörde att det hade gått bra på tävlingen :)

kul ! :D<3

2009-10-04 @ 22:53:46
URL: http://jooonnnaaa.blogg.se/
Postat av: Joa

Haha klart jag står ut med dig, jag är ändå drygare xD <3

2009-10-05 @ 21:21:00
URL: http://uppsalabooiis.blogg.se/
Postat av: Sandra

Grattis älskling :D

2009-10-05 @ 21:22:04
URL: http://sandrachristinajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback