Livet ur min vinkel!
Denna design är gjord av LittleLi.blogg.se.
All credit går till henne.
Jag heter Erika och är en tjej som tycker om hästar och spenderar mesta tiden i stallet.
När jag inte är i stallet så brukar jag vara med kompisar, ungås med familjen och massa andra roliga saker!

Helgen

Hallå igen! Förlåt för att jag inte har skrivit på hela helgen men jag har haft fullt upp! I fredags var sista dagen på praoen :/ Fick rida då också och jag valde den "glada" suprice. Hahah, han är inte alls glad men han var kul att rida. Hoppa gjorde vi också, ännu roligare! Han var så duktig men hur seg som helst i traven så jag fick kramp i benen :O Men på slutet gick han riktigt fint :D När vi slutade var det bara att åka hem, duscha och fixa sig lite snabbt och jobba i två timmar. Hem och fixa till tävlingen och åka till Mikkiz och sova där. Käkade kebab, tittade på idol och sjöng med, eller jag gjorde xD Haha, Mikkiz tycker jag kan alla låtar, men inte rikigt då :P Mycket prat och skratt blev det, lika kul varje gång. Somnade efter tolv någon gång och klockan ringde vid nio. Men vi låg kvar till efter halv tio då vi pratat en stund och jag höll på att kissa på mig :P Åkte till stallet efter tio någon gång och insåg att vi kunnat sova till ett :O Inte lite sur man blev då när man tittade på startlistan. Jag skulle starta 8e bakifrån, dvs vid halv fyra typ -.-' Och så blev det också, när klockan var halv fyra så red jag! Tim var seg och jag fick ont i benen, han ville inte som jag ville och bytte galopp i ökningarna snett igenom. Så sur jag blev sista gången han gjorde det, skit ponny! Fick precis över 50 %, jag och Mikkiz fick precis lika procent :P Domaren var inte snäll, hon var riktigt snål :O Men när näst sista ryttaren eller något skulle rida så hade hon benskydden kvar när hon red och det får man inte har på dressyr för då blir man utesluten. Men bara för att det var klubbtävling så skulle vi strunta i det tyckte domaren för ridningen sitter inte i benskydden sa hon. Så då vann den ryttaren.. Inte lite sura alla blev då. Förra året då blev man minsan utesluten om man hade benskydden kvar, men inte nu.. Inte bra stämming efter det kan jag säga. Men ett stort grattis till Olivia till andra platsen, fast det skulle varit vinsten -.-' Grattis till alla andra också för den delen! Fixade klart i stallet och stod och gosade med bebis till vi skulle åka hem. Han är bäst! Haha, när vi kom hem till Mikkiz så var det något klantarsel som kört av vägen precis utanför henne. På en raksträcka dessutom, inte lite vi skrattade! Jävla klant :P Mamma kom och hämtade mig hos Mikkiz och släppte av mig hos pappa så jag fick duscha och fixa mig. Hon kom tillbaka vid sju och vi åkte vidare till Borlänge. Skulle äta med moster och massa andra folk då moster hade sin möhippa. Så fin hon var i håret då, haha :D Blev mycket skratt, tårar och god mat! Min moster är bäst och jag älskar henne verkligen! Åkte hem när vi ätit klart och moster fortsatte att dricka och hon sa att hon inte alls var full när vi kom. haha, skitsnack :P Aja, kul var det då verkligen! Gick och lade mig nästan på en gång när jag kom hem! Vaknade strax före elva idag. Gick upp, åt två mackor och fick skjuts till pappa. Här såg det ut som bomben slagit ner, då jag bara slängt alla tävlingssaken innanför dörren och inte hunnit plockat upp dom. Så det fick jag ta och göra nu! Just nu sitter jag här och mamma har gjort klart maten nu, så ska be pappa köra mig till henne så jag får äta. Sen blir det kalas hos Mikkiz en sväng, då hennes mamma fyller år! Men vi hörs! Puss :*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback