Livet ur min vinkel!
Denna design är gjord av LittleLi.blogg.se.
All credit går till henne.
Jag heter Erika och är en tjej som tycker om hästar och spenderar mesta tiden i stallet.
När jag inte är i stallet så brukar jag vara med kompisar, ungås med familjen och massa andra roliga saker!

Måndag!

Hej på er! Nu var det längesen jag skrev, men jag har inte haft tid, ork eller lust! Idag började skolan igen! Tillbaka till helvetet säger jag bara... Jag hatar skolan! Kul att man har två prov i morgon redan. Har inte gjort någon speciellt på lektionerna idag, suttit och halvsovit som jag brukar. Simon läste bibeln för mig på studier och vi satt och kastade sudd på Jessica när vi hade so. Jag hade fight med Jessica och märkena från hennes naglar är kvar på min hand än^^ En vanlig dag i skolan med andra ord! Har även misstolkat ALLT Jessica har sagt idag, p.g.a en grej hon sa i morse. Hennes fel! :P

Fredag: Åkte till stallet vid tolv på kurs till tre. Longerade Indiana vilket var mindre kul! Hon kunde trav,galopp och halt. Inget där emellan, men gick väl lite bättre mot sluten ändå. Åt med Olivia en snabbis efter det sen var det bara att ta in hästarna och rida en sväng. Jag och Olivia blev lite flumm på slutet och red baklänges och hade lite gymnastik. Tur att vi har så snälla hästar! Blev ett ordentligt bad för min bebis då han var hur skitig som helst och det tog jättelång tid innan han var ren! Jag var jätteseg och kom inte från stallet förrän vid åtta. Åkte hem och åt mcdonals och packade iordning det sista. Gick och la mig vid halv tolv någon gång.

Lördag: Uppstigning vid halv sex då klockan ringde för fullt! Klädde på mig alla kläder och gick upp. Packade in alla saker i transporten och fixade det sista. Hämtade upp Mikkiz och Bella påväg till stallet. Hade förberätt mig på den värsta synen när jag kom dit. Men helt otroligt så var han ren, inte en enda fläck. Det har aldrig hänt förut tror jag :P Packade in de sista sakerna i transporten och lastade hästarna utan problem! Kom iväg efter sju någon gång. Tänkte att jag skulle sova hela vägen upp till Rättvik men sov jag? Nej, bara de sista 5 minuterna. Mikkiz sov hela vägen upp! I god tid var vi framme. Gick och anmälde oss och tog det lugnt. Gick banan och tittade på Bella när hon red! Red fram och det kändes bra. När jag kom in på framhoppningen så blev han taggad och galopperade på stället! Full fart var det inne på banan och vi kom väldigt nära på några hinder men han är så snäll så han hjälper till! Dubbelnolla och vinst! Eller alla som var felfria vann, men det vara bara 8 st av över 20 startande. Men det var så många hästar inne på banan samtidigt så vi fick bara trava ärevarv :P Haha, fick rosett, plakett och startavgiften tillbaka. Lastade in dom igen och gick nya banan till LCn. Det blev lite slagsmål i transporten och Sally höll på att gå över bommen men det gick bra ändå! Red fram igen och jag och Mikkiz satt och gäspade hela tiden, lite trötta vi var! Sen så kom det en bil som spelade hög musik till parkeringen bredvid banan, ur bilen kommer det massa killar och de ställer sig och kissar bledvid där vi rider. Inte direkt diskret så jag och Mikkiz började asgarva! Sen ställer sig en kille vid staketet och frågar om någon kan lära honom rida! Då började vi skratta ännu mer, haha! Red fram lite mer innan det var dags att hoppa fram igen. Han var inte lika taggad den här gången, dock var jag det. Långt avstånd mellan första och andra hindret var det. Så vi river andra hindret i upphoppet, vilket Mikkiz också gjorde. Så ingen omhoppning för någon av oss men vi var jättenöjda ändå! Lastade in hästarna och sa hejdå till alla och åkte hemåt. Somnade efter ett tag och vaknade när det var en kvart kvar hem. Då började jag sjunga för full hals och pappa höjde volymen så dom andra vaknade också :D Sen hade vi alla allsång till stallet! Fixade allting där och åkte hem sen!
Malin smsade mig att hon vill träffa mig, så hon kom hem till mig. Pratade mycket och hade det trevligt som vanligt. Hände inte så mycket mer när hon åkte hem. Satt mig vid datorn och gick och la mig vid halv två!

Söndag: Vaknade vid tolv. Gick upp och massa folk kom då syster skulle ha kalas. Käkade en kladdkaksbit till frukost, nyttigt! Spelade något bilspel på datorn och jag ägde på det! Slog världsrekord när jag körde tredje gången och min bror sa att han var bättre än mig när han egentligen inte var det! Jag är bäst, hah! :D Följde med farmor hem sen. Hon fixade håret på mig tills på lördag och det blev riktigt bra! Kommer bli superkul att gå på bröllopet :) Satt mig vid datorn när jag kom hem och kom i säng vid halv tolv. Hade verkligen svårt att sova, låg och tänkte på hur mycket som helst. Men lyckades tillslut somna!

Nu sitter jag här och jag borde egentligen plugga för fullt men jag orkar inte..
Men ni får ha det så bra, puss :*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback