Livet ur min vinkel!
Denna design är gjord av LittleLi.blogg.se.
All credit går till henne.
Jag heter Erika och är en tjej som tycker om hästar och spenderar mesta tiden i stallet.
När jag inte är i stallet så brukar jag vara med kompisar, ungås med familjen och massa andra roliga saker!

Stallet hela dagen

Det måste vara någon stallgud som har något emot mig för jag har alltid otur när jag ska ha stalltjänst. I morse stod jag där själv med alla ridskolans 20 hästar...
Inte första gången det händer och det är lika kul varje gång!
Var bara att sätta på alla hästarna täcken och med hjälp av mina räddande änglar Amanda och Emma, släppa ut hästarna.
Dom kom ut lite senare än vanligt men dom ska vara glada att dom ens fick mat och fick gå ut ;)
Som tur var kom Lena lite senare så hon kunde ringa till tjejen som skulle hjälpa mig eftersom jag inte hade något nummer åt henne.
Hon dök upp efter ett tag så jag fick lite hjälp i alla fall!
Mockade elva spiltor, packade sjukt många höpåsar och allt vad stalltjänst innebär.
Skulle få hjälp av en annan tjej på eftermiddagen men hon dök inte upp över huvudtaget och hade inget nummer till henne heller. Så underbart med människor som tar ansvar och kommer ihåg saker och ting!
Tur att Lena var i stallet så jag fick in alla hästar. Hade varit lite jobbigt att få in alla själv...

Innan mörkret kom så red jag Tim med Amanda och Sally. Blev en tur på 1 h och 15 min men kändes som vi red en halvtimme.
Vi klättrade lite innan vi red på Hamrebanan. Var uppskottat en plätt som var som en ridbana. Så där red vi lite dressyr och det gick bra med tanke på att han stått ett tag nu :)

I morgon har jag stalltjänst igen, dock bara förmiddag. Och jääävlar om jag står där själv i morgon igen, då slår jag någon :)
Ska rida köttbullsAkilles och Hercules i morgon. Kan bli spännande ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback