Livet ur min vinkel!
Denna design är gjord av LittleLi.blogg.se.
All credit går till henne.
Jag heter Erika och är en tjej som tycker om hästar och spenderar mesta tiden i stallet.
När jag inte är i stallet så brukar jag vara med kompisar, ungås med familjen och massa andra roliga saker!

Äntligen

Ska ju ha hand om Rio hela helgen och fick även ha hand om honom idag. Kände när jag jobbade att jag inte hade någon ork till att rida men det ändrade sig när jag slutat. Det sägs att det ska regna hela helgen så när det var uppehåll idag kände jag att jag kunde rida idag ifall jag inte har någon lust att rida i regnet dom andra dagarna.
Tyckte inte det var så mycket insekter ute idag som tur var och Rio verkade inte vara så irriterad heller. Han kom galopperandes och gnäggade när jag skulle hämta honom. Han fick vara ute lite längre än vanligt så han ville in redan när jag kom till stallet, men jag mockade och gjorde maten först.

Fick bråka lite med honom när jag skulle sitta upp då han inte vill stå still. Han gick iväg första gången när jag satte foten i stigbygeln och det är det värsta jag vet när han gör. Så då sa jag åt honom och sen stod han stilla när jag hoppade upp!
Red i paddocken och hade lite bommar som vi travade och galopperade av sig. Han var en aning trött men det förstår jag att han är när det är så varmt ute. Men han skötte sig bra, speciellt över bommarna tyckte jag! Han blir gärna lite nonchalant och snubblar hellre genom bommarna än att anstänga sig och lyfta på benen. Men idag gjorde han det ovánligt bra!

Var dessutom första gången jag red på 1,5 vecka och det var underbart! Kommer garanterat ha träningsvärk i morgon ;)


Ett år gammal bild!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback