Livet ur min vinkel!
Denna design är gjord av LittleLi.blogg.se.
All credit går till henne.
Jag heter Erika och är en tjej som tycker om hästar och spenderar mesta tiden i stallet.
När jag inte är i stallet så brukar jag vara med kompisar, ungås med familjen och massa andra roliga saker!

16 år idag! :D

Grattis till mig som fyller år idag! Nu är jag såå stor :D Haha, nej det känns ingen skillnad direkt!
Eftersom jag fick alla mina presenter i söndags så fick jag bara ett paket av pappa idag. Det var mina kära skor jag ville ha som jag fick. Snacka om glad jag blev! :D Nu får det gärna bli vår så vi blir av med all snö så jag kan få börja använda dom! Så grymt snygga dom är. Kan ta en bild sen och visa^^
Var i stallet till tio idag med. Hade kurs mellan tio och ett. Först skulle vi sitta i grupper och svara på frågor. Jag, Olivia och Julia var bäst och hade så seriösa svar på allt! Men vi lyckades iaf samla ihop några poäng och kom två ;) Sen skulle vi byta grupper och göra ett grupparbete om en hästras. Ganska intressant att läsa om. Det sista vi gjorde var att prata om hästens beteende och det var intressant. För när man satt där och pratade så började man tänka på ett annat sätt. För det vi pratade om stämde så bra även fast man inte tänker på det sättet. Men nu tror jag man börjar tänka på ett annat sätt och förstår bättre i vissa situationer varför hästen gör som den gör. Kul att lyssna på!
Jag och Olivia åkte hem till mig när kursen var slut. Båda vi var hungriga så vi bestämde oss för att laga mat. Det fick bli hamburgare och pommes frites. Eftersom vi är så grymma så lyckades vi bra och maten blev god! Satt och tittade på tv när vi ätit klart. Båda var trötta så vi skulle sova lite hade vi tänkt. Men vi halvsov bara litegrann! Skönt att slappa lite. Åkte till stallet igen vid fyra. Började fixa allt inför pay and riden. Jag knoppade och dom blev missbildade! Tur att det inte var så många som som dom ^^ På slutet blev det lite stressigt och vi fick slänga i oss varsin panpizza men vi hann ändå. Skrittade ut en sväng i djupsnön. Det var minst en meter snö där det inte var plogat! Red fram tills jag skulle in i ridhuset. Han var fin och mjuk men när vi kom in på banan så blev han seg som bara den! Tog oss igenom hela programmet. Och han bytte bara galopp i sista snett igenom. Bättre det än att han byter på båda som han gjorde på km. Fick några procent bättre än vad jag fick på km så jag ska väl vara nöjd. Men kan inte påstå att det såg bra ut. Men men, bara öva mer för sämre kan det ju inte bli.
Nu sitter jag här och är helt död. Jag skulle kunna somna precis vilken sekund som helst. Ska vara i stallet nio i morgon och tolka med alla barnen. Sen ska jag ta hand om Ursulla och rida på henne en sväng hade jag tänkt. Kan ju bli ganska spännande då hon blivit skrittad ett par dagar men stått ganska länge före det. Nu ska jag hoppa in i duschen och sen krypa ner i sängen. Puss :*






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback