Livet ur min vinkel!
Denna design är gjord av LittleLi.blogg.se.
All credit går till henne.
Jag heter Erika och är en tjej som tycker om hästar och spenderar mesta tiden i stallet.
När jag inte är i stallet så brukar jag vara med kompisar, ungås med familjen och massa andra roliga saker!

Tävlingssugen!

Gudars vad bra det gick att träna för Annica idag! Han kändes fin redan från början och var jämnsidig. Inte varje gång det känns så bra på en gång!
Vi började med att rida på medellinjen. Varierade mellan att göra tempoväxlingar i trav, övergångar till skritt eller till halt. Gjorde sedan skänkelvikningar in till medellinjen och ut igen.
I galoppen gjorde vi volter i hörnen och öppna längs långsidan. Började i vänster varv och han var så med! Kändes som jag lätt skulle kunna göra en galoppiruett när jag vände in på 8-10 meters volterna. Lite svårare i höger varv men fortfarande bra.
Red även serpentinbågar i galopp och det var inte heller några problem. Blev bara ett byte men det var mitt fel.
Är så sjukt nöjd med passet och är mer tävlingssugen än på länge!
Världens bästa ponny!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback