Livet ur min vinkel!
Denna design är gjord av LittleLi.blogg.se.
All credit går till henne.
Jag heter Erika och är en tjej som tycker om hästar och spenderar mesta tiden i stallet.
När jag inte är i stallet så brukar jag vara med kompisar, ungås med familjen och massa andra roliga saker!

Veckans alla ridpass

Varit ganska fullt upp med skolan och ridning på kvällarna hela veckan så har inte haft tid att skriva. Men tänkte i alla fall berätta om veckans alla ridpass.

I tisdags så var det hoppning med Peper som stod på schemat. Var hur trött som helt och hade ingen lust att rida över huvudtaget. Blev inte direkt bättre av att jag skulle hoppa Peper och dessutom i dressyrsadel...
Han var som en zombie innan vi börjat hoppa och det spelade ingen roll hur mycket jag skänklade. Men fart blev det på honom när vi började hoppa. Hoppade lite titthinder som vattenmatta, grind och lite sånt. Gick helt okej på slutet!

I onsdags så var det Annicaträning med Tim som gällde. Han var lika fin som vanligt och vi kunde till och med galoppera i förvänd galopp på volt och motställa! Han gick riktigt stadigt och hade ingen tendens till att byta galopp som han annars brukar ha så lätt för och vilja göra hela tiden. Kanske poletten har trillat ner nu? :D

I torsdags så hade jag med mig Herakles på lektionen. Vi hade markarbete och det var ganska spännande med en stor Herakles! Vi hade fyra bommar på en volt med lika avstånd emellan och vi skulle ha lika många steg mellan varje bom. Låter ganska lätt men det är det inte. Nyttig övning för både Herakles och mig. Svårast var nog i galoppen då det går så snabbt! Han är så stor och det känns som det går hur snabbt som helt när vi galopperar. Ser nog inte så fasligt snabbt ut men det känns som det.
Är nöjd med ridpasset då det var 4e gången jag rider honom och andra gången jag rider honom ordentligt!


Herakles får stå för bilden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback