Livet ur min vinkel!
Denna design är gjord av LittleLi.blogg.se.
All credit går till henne.
Jag heter Erika och är en tjej som tycker om hästar och spenderar mesta tiden i stallet.
När jag inte är i stallet så brukar jag vara med kompisar, ungås med familjen och massa andra roliga saker!

Irriterad tjej!

Tänkte att jag skulle se på debatten om jerringpriset på tv4 igår kväll. Men eftersom det gick klockan elva så hann jag somna innan. Kikade på det nu på nätet och jag blir så irriterad och arg när jag lyssnar på debatten. Ohästkunninga människor som klankar ner på hästsporten. Inte så att vi inom hästsporten klankar ner på någon annan sport! Folk tycker att Rolf Göran Bengtsson inte borde ha priset, utan att det är hästen som förtjänar det. Hur många hästar har inte han som han rider och tävlar? Det går i princip lika bra med alla hästar han tävlar med. Tror inte att någon annan skulle kunna vinna EM-guld om dom hoppade upp och red Ninja.

Men är det hästen som skulle haft priset så är det väl Magnus Hellners skidor och stavar som skulle ha priset, eller vallaren? Tony Rickardssons speedwaycykel skulle ha priset och Zlatan skulle inte ha priset utan fotbollen eller kanske hans lagkamrater. För jag tror inte han skulle klara sig själv på planen?
Skulle någon annan sportmänniska vunnit priset så skulle det inte blivit en sådan här debatt utan då hade alla accepterat det. Förstår inte varför det måste bli världens liv bara för att en hästmänniska vinner priset.
Tycker alla borde vara stolta över hur duktig RGB är och vad han har presterad. Framför allt att han representerar Sverige!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback