Livet ur min vinkel!
Denna design är gjord av LittleLi.blogg.se.
All credit går till henne.
Jag heter Erika och är en tjej som tycker om hästar och spenderar mesta tiden i stallet.
När jag inte är i stallet så brukar jag vara med kompisar, ungås med familjen och massa andra roliga saker!

Kort skoldag

Har varit en kort och skön skoldag idag! Slutade tolv men satt kvar i skolan till närmare ett. Gick direkt ner till stallet efter skolan. Mockade åt min lilla gris till häst och fixade maten innan jag red. Trots blåsvädret så skötte han sig. Till skillnad från i söndags...
Bara för att jag ville ha sol och fint väder när jag tänkte rida en lite längre vända så var det tråkigt och grått.. Men jag red en timme i alla fall och tränade honom i en backe ganska mycket. Travade och galopperade uppför backen och skrittade nerför. Han frustade och tyckte det var jobbigt! Han var ganska stark i början och galopperade på som bara den. Tog ett tag innan jag fick ner honom i "dressyrgalopp" och efter det var han fin!

I morgon får han nya skor så det blir nog en lugn vända då skulle jag tro!


Snöig bild på oss från i lördags!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback