Livet ur min vinkel!
Denna design är gjord av LittleLi.blogg.se.
All credit går till henne.
Jag heter Erika och är en tjej som tycker om hästar och spenderar mesta tiden i stallet.
När jag inte är i stallet så brukar jag vara med kompisar, ungås med familjen och massa andra roliga saker!

Stalltjänst!

JAG HAR ONT I HELA KROPPEN. ÖVERALLT! Det är galet jobbigt att ha stalltjänst fast man tycker inte det ska vara så jobbigt. Släppa ut hästar, ge dom mat, packa massa påsar med mat, mocka, spåna, sopa, ta in hästarna, ta av täcken och packa yttligare massa påsar med mat! Sedan har jag ju ridit 3 hästar idag också och det är ju rätt jobbigt!
Började med att rida Peper och vi red i ridhuset, han var piggelin och gick bra! Sedan red jag ut på tamlin och vi skrittade upp och ner för galoppbacken, vilket han tyckte var galet jobbigt. Den där hästen har kass kondition!
Sist men inte minst red jag Halifax! Han lyssnade inte alls när jag skulle försöka rida ut. Det var kört när vi mötte bilar för då skulle han gå åt andra hållet, backa ner i diket och hålla på att krångla. Då blev jag arg och han fick sig ett pass i ridhuset! Blev lite bättre då men han var fortfarande galet seg!

Om en halvtimme är det bara att bege sig mot stallet igen och natta dom! Sedan ska jag ta mig ett varmt bad och kika på tv innan jag går och lägger mig! Kommer få fightas med pappa om vad som ska ses på tv ikväll! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback