Livet ur min vinkel!
Denna design är gjord av LittleLi.blogg.se.
All credit går till henne.
Jag heter Erika och är en tjej som tycker om hästar och spenderar mesta tiden i stallet.
När jag inte är i stallet så brukar jag vara med kompisar, ungås med familjen och massa andra roliga saker!

Tävling hela helgen!

Hade ingen ork till att blogga efter en heldag i stallet igår. Men nu är jag lite piggare så jag orkar skriva^^
Fick åtminstonde sova till elva i går. Hur skönt som helst var det. Fixade alla saker och packade ner allt på moppen och åkte till stallet. Jag skulle inte rida förens kvart över två så det var inte bråttom. Tösen stod ute i en liten hage för hon får inte vara i stallet nu då vi har ringorm. Hon stod där lungt och fint till en början sen började hon springa som en galning och höll på att gå omkull flera gånger. Det var då en timme kvar tills jag skulle starta men vi tog ut henne ändå. Jävla ångvält som bara springer över en och inte gör som man säger. Anna gick med henne medan jag bytte om. Hoppade upp och Tösen gick som hon själv ville. Började rida fram och fyfan vilken häst. Hon lyssnade inte på mig för fem öre och jag fick kramp i armarna. Karin försökte hjälpa mig så gott hon kunde men Tösen ville göra som hon själv tyckte. Jag gjorde så gott jag kunde. Värre blev det när jag kom in på banan då allt var läskigt. Hon var en katastrof under hela programet och gjorde det hon ville. Stark blev hon också och jag blev förbannad. Tänkte utgå när jag inte längre orkade med henne, men jag kämpade mig igenom hela programmet. Fyfan vad arg jag var när jag kom ut från banan, hade tårarna i ögonen. Slängde mig av hästen och Anna fick gå med henne för det tänkte inte jag göra. Svettigt och törstig var jag. Alla tyckte jag hade varit duktigt och kämpat bra när Tösen var som hon var. Kan då säga att det var sämsta ritten jag gjort med henne. Trodde jag skulle få treor på nästan allt och inte mer än 45 %. Men dommaren var snäll så jag fick precis 50 % och bara en trea. Fick faktiskt två 7or. Var bara att vänta på att anna skulle rida halv åtta på kvällen. Började regna ett tag efter jag hade ridit. Det blev fullt med folk uppe i dommartornet^^ Satt kvar där med Sissi, Linn och Olivia och flumade. Blev trött på Olivia efter ett tag så jag gick därifrån. Tittade på när Anna red fram Tösen. Hon var fortfarande lika hopplös nu! Det var hon inne på banan också så igår var hon billig, haha. Åkte hem vid åtta efter en heldag i stallet. Maten var klar när jag kom så det var bara att sätta sig och äta. Var hungrig som bara den och gott var det. Tittade på eurovision song contest även fast Sverige inte var med. Tycker att låten som vann var helt okej faktiskt. Gick och la mig när det var slut.

Idag fick jag inte sova, var i stallet till nio. Solen lyste och det var skönt ute. Satt vid banan och tittade när alla red. Behövde inte göra så mycket tills vi skulle kratta hela banan. Sjukt jobbigt var det och man blev nästan svettig i solen. La mig och solade lite med Linda i gräset. Gick inte så bra för oss för alla dryga människor skulle komma och ta kort på oss -.- Jag och Linda åkte hem efter ett tag.
Slängde ihop en sockerkaka lite snabbt innan jag hoppade in i duschen. Klädde på mig och tog ut sockerkakan. Gick och fikade med alla andra gäster som hade kommit för att fira pappa som fyllde år igår. Ett stort grattis till honom! Får se vad jag hittar på resten av dagen. Får se om jag kanske följer med farmor hem och hon slingar håret på mig, eller om det blir i morgon. Det visar sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback