Livet ur min vinkel!
Denna design är gjord av LittleLi.blogg.se.
All credit går till henne.
Jag heter Erika och är en tjej som tycker om hästar och spenderar mesta tiden i stallet.
När jag inte är i stallet så brukar jag vara med kompisar, ungås med familjen och massa andra roliga saker!

Hoppträning!

Låg och drog mig i sängen i morse. När klockan var elva så var det på tiden att jag gick upp. Klädde på mig och åt frukost innan jag åkte till stallet. Mockade och gjorde klart allt innan jag tog mig en ridtur på den galna Ursulla. Solen lyste och vädret var helt underbart! Var ute och red i ungefär 40 minuter och det var härligt! Väldigt pigg och stark häst bara. När man galopperat en gång så glömde hon helt plötsligt bort en gångart. Då fanns inte skritt nå mer och man kunde bara springa ^^ Men envis ryttare så fick jag henne och skritta tillslut! :p
Åkte hem och lagade fiskpinnar och mos sen. Tittade lite på tv sen var det dax att åka till nästa stall och rida. Skulle hoppträna idag! Vilket var hur kul som helst idag. Först skulle vi galoppera på en volt och galoppera över en bom så bommen ingick i ett galoppsprång. Marie räknade hur många gånger vi gjorde rätt och se vem som lyckades bäst! I första varvet fick jag in alla fem och i andra varvet fick jag in fyra av fem. Nyttig övning att träna anridning. Sen hoppade vi relaterade avstånd och i början fick jag lite för många galoppsprång. Men sen när jag väl fick in rytmen och galoppen så gick det mycket bättre. Efter det så fick vi hoppa en bana på låg höjd. Sen fick alla hoppa en gång till och välja höjd själv. Jag sa LC höjd men det hörde tydligen inte Marie så hon höjde till LB höjd så jag fick väl hoppa det. Inget jag tackade nej till! ;) Hoppade det och det var riktigt härligt. Fick ta om räckerna en till gång och då gick det mycket bättre och vi bara flööög över! Hur underbar känsla som helt och gud vad jag vill ut och tävla LB nu! Min ponny är hur underbar som helst! :*
Satt och tittade på hoppträningen som var efter oss innan jag åkte hem. Gjorde klämmackor till mig och satte mig och tittade på tv när jag kom hem. Tittade på let's dance och solsidan innan jag gick och satte mig här. Nu ska jag ta och sova för jag ska upp tidigt i morgon och jobba! Sen kommer Jessica "pullhönan" Elfsberg till mig och sover hos mig. Det ska bli grymt kul! Hela huset för oss själva har vi också ;) Blir nog bra det! :D
Puss :*


Mina grymt fräna skor jag fick när jag fyllde år :D


Ulla idag! :)


Vår fina skugga :D

Underbara vädret!

Kommentarer
Postat av: frida

diggar skorna stenhårt! :D

2010-03-13 @ 13:40:18
URL: http://esselin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback