Livet ur min vinkel!
Denna design är gjord av LittleLi.blogg.se.
All credit går till henne.
Jag heter Erika och är en tjej som tycker om hästar och spenderar mesta tiden i stallet.
När jag inte är i stallet så brukar jag vara med kompisar, ungås med familjen och massa andra roliga saker!

Stockholm med niorna!

Åkte ju med alla nior till Stockholm i förrgår. Åkte med bussen från skolan vid nio. Vår klass fick åka med 9g, trevligt. Jag och Jessica satt och drygade oss med Emelie som inte blev så glad. Lite segt att åka buss i två timmar, men med trevligt sällskap så gick det bra. Vi åkte först till naturhistoriska riksmuseet. Fick yoghurt och macka när vi klivit av bussen. Trodde det skulle vara tråkigt att gå där, men det var faktiskt intressant och kul. Många konstiga och roliga djur. Fick vänta en halvtimme när vi gått klart på att få se dinosauriebio i 3D. Jag blev helt yr när jag kom in där, men det var fränt att titta. Blev rädd ibland och det kändes som dom skulle hoppa på en. Men nice att se bio i 3D!
När vi var klara med bion så hoppade vi på bussen igen och åkte till stan. Där fick vi hoppa av och göra precis vad vi ville. Gick lite på stan där vi såg Dennis, Kissies kompis. Orkade inte gå på stan så mycket så vi bestämde oss för att gå till gröna lund i stället. Fyfan vad jobbigt det var att GÅ hela vägen dit. Solen lyste för fullt och ont i fötterna fick man. Men vi kom fram tillslut! Åkte vilda musen när vi kommit in. Dom andra satt och asgarvade åt mig :O Förlåt för att jag satt och skrek "jag kommer dö". Asläskigt ju. Lurade upp Emelie, Jenny och Jessica i insane sen, moahah :D När vi väl satt där så började dom skrika att dom hatade mig. Tyckte det var väldigt kul. Satt även och asgarvade åt dom när vi åkte kvasten och dom skrek. Åkte kärlekstunneln med jessica också, myyys. Fast nej, mysigt kan jag inte påstå att det var. Jessica skvätte ner mig så jag var pissblöt, snällt. Drog med henne till blå tåget också. Finns inget roligare än när Jessica blir rädd och skriker! :D
Mindre kul var det när vi skulle åka bergochdalbanan. Jag ville verkligen inte åka den, men det var ojämt antal så jag offrade mig. Den här gången var det min tur att skrika att jag hatade dom som dragit med mig. Satt och höll Emelie hårt i handen så hon knappt fick något blod i handen. Blundade hela vägen, skrek och tårarna rann, haha. kan då säga att kortet blev snyggt, not. Alla bara skrattade åt mig när vi klev ur karusellen :(
Tittade på när alla andra åkte extrem sen. Hade grymt ont i mina fötter då! Åkte vilda musen en sista gång med Jenny och Emelie innan vi gick till bussen. Vi såg Kissie också, usch grymt ful hon är!
Jag och Linnéa gick till bussen barfota för vi hade så ont. Alla var hur trötta som helst när vi satte oss på bussen. Trodde jag skulle somna men Linnéa sjöng för fullt. Jag blev hyper och satte mig bredvid henne och började sjunga jag också. Sjöng för full hals och hade allsång för hela bussen! Grymt kul var det men lite jobbigt att sjunga i två timmar. Våra röster orkade inte riktigt på slutet så det lät inte så vackert, haha x)
Vi var fortfarande helt hyper när vi klivit av bussen hemma. Sparkade boll mot väggen och dansade runt våra väskor och sjöng. Linnéa är för go hon :D
Gick hem till mamma och tog mopeden därifrån hem till pappa. Gick och la mig på en gång när jag kommit hem!
Helt underbar dag var det. Tack allihopa! :*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback