Livet ur min vinkel!
Denna design är gjord av LittleLi.blogg.se.
All credit går till henne.
Jag heter Erika och är en tjej som tycker om hästar och spenderar mesta tiden i stallet.
När jag inte är i stallet så brukar jag vara med kompisar, ungås med familjen och massa andra roliga saker!

Ridskoleavslutning

Känner att jag inte riktigt hinner med bloggen nu när det är sommarlov. Men jag ska försöka så gott jag kan. Har haft fullt upp så därför har jag inte hunnit skrivit något!
Igår åkte jag till stallet vid tolv. Skulle träna inför ridskoleavslutningen som var idag. Hoppstafetten skulle jag vara med på och det var superskoj när vi tränade. Tim var riktigt taggad och hoppade bra. Var kvar där tills allt var klart. Då åkte jag och Olivia hem till mig och bytte om. Sen åkte vi in till stan och mötte upp några andra från us's. Köpte spel och lite andra saker. Gick runt och letade efter gula byxor, men ingen affär hade det. Fick lov att gå ner till syaffären och köpa gult tyg. Sy egna byxor (y)
När jag och Olivia kom hem så var vi vrålhungriga så vi gjorde pannkakor och det var vi grymma på! Fixade lite av min utklädnad innan vi åkte till stallet igen. Skulle ha mr och mrs hamre. Men det var mycket folk där så jag tyckte inte jag behövdes så jag åkte hem igen. Tog med mig mitt tyg och åkte ut till mormor. Satte igång att klippa och sy på en gång. När vi skulle sy ihop byxbenen med varandra så hade vi sytt ihop fel del med fel del. Så det var bara att sprätta upp och göra om. Då blev det rätt men gjorde massa andra fel och fick göra om. Tillslut blev mina gula byxor klara och jag kunde åka hem. Var hemma vid tolv. Fixade klart alla utklädningskläder innan jag gick och la mig. Tur att jag fick mina byxor. Ingen ronald mcdonald utan gula byxor ;)

Upp tidigt i morse. Halv nio var jag i stallet! Red fram när alla hade kommit. Hoppade upp och red i jeans, inte det skönaste men det funkade ;p Fixade hästen så han var fin och sen började jag fixa mig själv. Så grymt snygg jag blev alltså! Ronald mcdonald i egen hög person, haha. Rätt jobbigt att rida med peruk och plasthjälm på det. När jag hoppade så höll allt på att flyga av med det gick bra. Dock vann inte jag och Maja som var utklädd till babsan. Men vi var bäst ändå ;D Roligt att barnen gick och pekade på mig och sa "där är clownen". Haha, fick ingen bild men det var andra som tog bilder. Lägger upp när jag fått bild :)
Lyckad avslutning och tur med vädret hade vi också.
Följde med Olivia till granngården innan jag åkte hem. La mig och solade på gräsmattan och somnade. Skönt att inte göra någonting och bara ligga i solen. Malin kom lite senare och vi åkte till Sarah en sväng. Blev en mjukglass på statoil innan vi åkte hem. Käkade nyss grillat, och nu är det glass framdukat hörde jag. Bäst jag går ner om jag ska få något! Kubb blir det sen och det är jag grym på. Kommer lätt utklassa allihopa ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback