Livet ur min vinkel!
Denna design är gjord av LittleLi.blogg.se.
All credit går till henne.
Jag heter Erika och är en tjej som tycker om hästar och spenderar mesta tiden i stallet.
När jag inte är i stallet så brukar jag vara med kompisar, ungås med familjen och massa andra roliga saker!

Solig dag!

Åkte till stallet vid sju som alla andra dagar! Björkis hade lagat hagen så det var bara att släppa ut honom. Mockade och gjorde allt klart sen. Vetrinären skulle komma halv nio så jag tog in honom strax före det och borstade honom. Fick vänta en timme innan vetrinären kom -.- Gick på två min sen var hon klar. Släppte ut honom igen och åkte hem. Somnade på soffan och vaknade när Tone hörde av sig. Bestämde en tid med henne i stallet, åt en macka och åkte tillbaka till stallet. Hon fick hälsa på Tim som hon inte har gjort på länge så jag tror hon blev glad :) Hon åkte hem när jag skulle ut och rida. Skulle ta en skrittvända eftersom han blivit vaccinerad. Blev skritt hela vägen utom när vi nästan var hemma och det stod en fyrhjuling på vägen. Den var hur läskig som helst och han vägrade gå förbi. Galopperade på stället och försökte springa åt andra hållet. Om han inte sprang så stod han stilla och bara tittade på fyrhjulingen och brydde sig inte om hur mycket jag smackade och skänklade på. Vi kom tillslut förbi efter att jag försökt i några minuter. Fjantponny!

När jag kom hem så lade jag mig ute och solade. Hur skönt som helst och jag somnade som jag alltid gör när jag solar. Var inte hungrig så jag och katten åt glass! Efter att jag solat i några timmar så kom Malin till mig för att fortsätta fixa musik på min dator. Satt med henne ett tag innan jag åkte till stallet igen. Tim hade rymt ur hagen idag igen, suck. Var bara att gå ner och kika hur hagen såg ut. Syndes knappt att han skulle ha rymt, bara en pinne som var lite sned så han måste ha hoppat över idag!

Lagade mat när jag kom hem igen. Pappa hade ätit upp korven jag tänkte käka så då orkade jag inte göra något mer än mackaroner. Åt det och Malin och jag tog varsin energidryck! Kanske inte så bra blandning med mackaroner och energidryck, för jag fick lite ont i magen. Kanske kan bero på att jag bara ätit en macka idag också.
När hon fixat musik klart följde jag med henne hem för att hjälpa henne att fixa lite till på fredag. Men det behövdes inte så jag åkte hem igen. Har fått uppdrag att fortsätta fixa musiken åt henne. Har gjort några låtar så ska väl fortsätta med några fler nu och sedan gör jag resten i morgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback