Livet ur min vinkel!
Denna design är gjord av LittleLi.blogg.se.
All credit går till henne.
Jag heter Erika och är en tjej som tycker om hästar och spenderar mesta tiden i stallet.
När jag inte är i stallet så brukar jag vara med kompisar, ungås med familjen och massa andra roliga saker!

Busponny!

Hade inga problem alls med att gå upp halv sju i morse när klockan ringde. Tanken av att jag skulle få träffa min bebis gjorde det hela mycket bättre. Klädde på mig kläder och sen åkte jag till stallet. Gick till hagen där han skulle stå och tittade om allt såg bra ut. Gick till badkaret och det var det äckligaste jag sett. Det var vatten i halva badkaret och vattnet var brunt. Hällde ur vattnet och då är hela botten grön och typ möglig. Det var inte mysigt! Var bara att gå in och hämta en skurborste och börja skrubba! Inte varje dag man står och skurar badkar sju på morgonen. Det var jobbigt och jag blev halvt svettig. Men det blev då mycket bättre när jag var klar. Fyllde på nytt och fint vatten. Släppte ut Nasse innan jag släppte ut Tim. Han sprang och skrek när jag släppte honom. Helt ensam stackaren :( Mockade och sopade innan jag åkte hem. Ville inte lämna min älskling som bara sprang runt i hagen!

När jag kom hem så blev det duschen innan jag åt frukost. Sminkade mig och gjorde mig klar så jag kunde slappa lite i soffan. Höll på att somna för jag blev så trött ;p
Har jobbat på som vanligt idag. Bara två dagar kvar nu, 12 timmar! Helt underbart skönt.

Åkte hem och bytte om när jag slutat. Tim skrek när jag kom och gick fram till staketet, sötnosen :') Tog in Nasse och sedan Tim. Inte den renaste ponny jag sett. Lerig och skitfläckar över hela honom. Fick bort det värsta innan jag red. Han kunde inte stå still vid pallen när jag skulle hoppa upp. Han gick iväg och pallen välter men jag hinner hoppa av. Bestämmer mig för att hoppa upp utan pallen och just då kommer Lena med sina hästar. Jag slänger mig upp lite snabbt och hänger halvt innan Tim börjar gå. Kunde inte stå still när jag skulle ändra stiglädret heller. Mycket läskigt på ridturen idag. Hoppade åt sidan när det började blåsa lite. När vi kom till ett ställe på grusvägen där det låg massa skräp och stora stockar på andra sidan var det jätteläskigt. Han kastade sig åt sidan, vände om och började galoppera hemåt. Vände tillbaka och vi lyckades ta oss förbi det läskiga. Sen var han lugn på hela ridturen!
Borstade honom mer och försökte få bort alla fläckar när vi kom tillbaka. Fixade hans mat och släppte in honom i boxen. Sopade gången och kvällsfodrade sen åkte jag hem!
Om ändå varje dag kunde vara såhär....


Kommentarer
Postat av: Sandra

Svar: Haha tack sötnos <3

2010-07-23 @ 11:23:00
URL: http://sandrachristinajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback