Livet ur min vinkel!
Denna design är gjord av LittleLi.blogg.se.
All credit går till henne.
Jag heter Erika och är en tjej som tycker om hästar och spenderar mesta tiden i stallet.
När jag inte är i stallet så brukar jag vara med kompisar, ungås med familjen och massa andra roliga saker!

Äntligen!

Först och främst ska jag svara på Ylvas fråga!
ylvaa om Nytt utseende!:
HISSHISSHISS!! men de står att li gjort det!? :P
Svar: Jag har tagit bort den texten så när jag tittar på bloggen så är det borta. Men tydligen så verkar det inte vara borta för er andra, mysko! Det är väl helt enkelt blogg.se som har damp som vanligt. Hoppas det försvinner snart!

Gick upp tidigare än vanligt i morse för att hinna åka till granngården. Köpte spån där och jag kikade på alla hästsaker. Jag hittade bara på flygspray, en svamp och något fläckborttagningsmedel jag ska testa om det fungerar! Granngården började med storrea igår och det fanns inte så mycket kvar idag. Men det jag köpte får duga!
Jobbade på som vanligt idag. Nu är det verkligen jobbigt men tur att det bara är tre dagar kvar, 20 timmar! Börjar bli trött på att hålla humöret uppe när det kommer massa jobbiga och korkade kunder hela tiden, hahah x) Men bara att bita ihop nu den sista tiden!

Slängde mig upp på mopeden när jag slutade jobba och åkte hem. Packade ihop alla mina saker jag skulle ha med till hälla. La in det i bilen och jag tog moppen till stallet. Hämtade transportskydden och satt och väntade på pappa. När han kom så lastade vi ur allt spån och jag fixade iordning boxen och packade ur alla andra saker. Sedan åkte vi till hamre! Gick upp på höskullen och hämtade massa hö, det var jobbigt kan jag säga! Tur att min kära pappa stod nere och tog emot!
Alla hästar stod vid öppningen när jag kom och skulle hämta Tim. Lyckades få med mig bara Tim ut (y) Stackaren var fundersam över vad som hände och blev nervös. Han tvekade när han skulle gå på transporten men gick snällt in. När vi kom fram i hälla så stod stackaren och skakade i transporten :(
Blev bättre när jag lastade ur och han såg var han var, då lugnade han ner sig. Pappa lastade ur alla grejer till mig sen åkte han hem. Tim hade fläckar över hela sig och han ser ut som en skogshäst med sin ofixade man. Det ska det bli ändring på någon dag! Stod och gnuggade på alla fläckar så det inte var någon kvar när jag var klar! Ren mule, rena ögon och ren i rumpan. En klar förbättring men han ska få bada någon dag så han bli riktig ren. Stod och gosade med honom ett tag innan han fick gå in i boxen. Plockade ihop alla saker och la det där det skulle vara så det blev fint. Kvällsfodrade alla hästar uppe i stallet innan jag åkte hem.
Var tvungen att ringa Linnéa flera gånger eftersom jag har bra minne men kort! Höll på att glömma av vad Linnéa sagt när vi lagt på också, hahah!

Nu kommer det lite bilder på min bebis från idag. Känns som ni kommer få fler hästbilder i två veckor nu, men ni får stå ut ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback