Livet ur min vinkel!
Denna design är gjord av LittleLi.blogg.se.
All credit går till henne.
Jag heter Erika och är en tjej som tycker om hästar och spenderar mesta tiden i stallet.
När jag inte är i stallet så brukar jag vara med kompisar, ungås med familjen och massa andra roliga saker!

PAS första omgången i Folkärna!

Var ganska pigg när jag gick upp i morse. Hade tänkt att jag skulle äta mannagrynsgröt till frukost så jag skulle orka med att tävla. Gick inte så bra då vi inte hade mannagryn hemma! Så jag tvingade i mig havregrynsgröt :( Det är ju så man får kväljningar av det ju. Dränker man den i sylt så går det bättre!
Var i stallet strax före nio. Släppte ut lite hästar och Olivia fixade med Akilles.
När vi kom fram till Folkärna så gick vi och tittade på när Mikkiz skulle rida sin första klass. Såg superbra ut!
Gick bra för Olivia i sin klass också men hon fick ett stopp. Men rundan var jättebra!
När hon hade hoppat var jag så nervös så jag vet inte vad.
När det började dra ihop sig till lagklassen så gick vi och gjorde iordning Akilles. Sedan gick vi banan tillsammans alla i laget. Fick tips av Olivia vad jag skulle göra när jag red. Hoppade upp och skrittade fram när vi gått banan klart. Kikade på Bella när hon red och hon blev felfri. Likaså Wilma. Sedan var det min tur. Nervostiteten hade försvunnit när jag började rida. Försökte ta det lugnt och göra mitt rejs inne på banan. Kom över några hinder tills han stannade två gånger. Kom över i tredje försöket, men han stannade på hindret efter. Utesluten men jag är nöjd ändå. Med tanke på att det var andra gången jag red honom på något år!
Tittade på Mikkiz och hon behövde gå felfritt för att vi skulle komma till omhoppning. Såg jättebra ut men hon rev ett hinder, så ingen omhoppning för oss. Men vi var supernöjda ändå! Var bästa laget som inte kom till omhoppning. Blev en 5e plats av 9 lag! Bara att ladda om så tar vi dom i Säter nästa omgång ;)

Kommentarer
Postat av: Katrin

sv; Tack så mycket sötnos!=)

vad roligt med en hästblogg, var världens hästtjej när jag var yngre, sen tog andra intressen över och det tycker jag är lite synd för det är ju så himla härligt med hästar! Hur länge har du ridit?=)

2010-08-21 @ 23:26:45
URL: http://kattty.blogg.se/
Postat av: Katrin

sv; Ja verkligen, vi brukar ha sommarhästar eftersom vi bor på landet men i år blev det inget av och jag är grymt ridsugen ska jag säga haha=)

okej vad roligt! Det kan ju vara ganska skönt att vara medryttare eller så för det tar ju väldigt mycket tid att ha häst, men vill du ha egen häst i framtiden?=)

2010-08-21 @ 23:36:05
URL: http://kattty.blogg.se/
Postat av: Sandra - fotoblogg

hon är underbar! Händer idag då?

krqam

2010-08-22 @ 09:40:15
URL: http://fotografsandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Katrin

sv; Ja eller hur, det har varit kanon att låna hästar över sommaren! Vi började med det när jag var 6 år tror jag så allt jag kan om hästar och så lärde jag mig hemma av min mamma=) det blev mycket att rida ut i skogen och så och det är så himla mysigt!

Okej förstår det haha, det är ju nästan ett heltidsjobb att ha häst;) men vore mysigt när man blir äldre och har tid över:)

vad händer idag då?=)

2010-08-22 @ 09:42:34
URL: http://kattty.blogg.se/
Postat av: Sandra

Sv: tack så mycket sötnos :) <3

2010-08-22 @ 19:49:55
URL: http://sandrachristinajohansson.blogg.se/
Postat av: Sandra

Sv: Haha ok, lycka till då :D

2010-08-22 @ 20:05:18
URL: http://sandrachristinajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback