Livet ur min vinkel!
Denna design är gjord av LittleLi.blogg.se.
All credit går till henne.
Jag heter Erika och är en tjej som tycker om hästar och spenderar mesta tiden i stallet.
När jag inte är i stallet så brukar jag vara med kompisar, ungås med familjen och massa andra roliga saker!

Hem ljuva hem!

Kom hem kvart över tolv i natt! Då hade man åkt bil i tolv timmar med några stopp på vägen. Rätt jobbigt att åka bil så länge, men det gick bra.

I fredags var det bara att gå upp vid halv sju! Klockan sju gick vi och åt hotellfrukost, mums! Klockan halv åtta var vi klara för att åka mot treriksröset. Var tvugna att åka över till finland först för att kunna ta båten över och sedan gå 3 km. Kom dit i god tid så vi fick lov att vänta några timmar innan båten skulle gå över. Fikade lite och spelade lite kort. Tog 30 min att åka med båten över. Såg ut som det skulle börja regna när vi åkte dit men det blev kanonväder och solen lyste. Var minst 25 grader och varmt att gå 3 km. Hade två timmar på oss att gå och se allt innan båten gick tillbaka. Tog ungefär 40 min att gå dit. Knäppte lite kort och sedan var det bara att traska tillbaka lite lugnt. Hur varmt som helst var det, men skönt! Så nu har man sett treriksröset och varit i norge, sverige och finland på några sekunder ;D
Bara att sätta sig i bilen och åka 30 mil tillbaka till hotellet igen. Gjorde inte mycket alls när vi kom tillbaka. Gick och åt sedan låg vi inne på hotellrummet och tittade på tv. Ingen av oss orkade göra något!

Igår gick vi upp vid nio och åt frukost. Fixade i ordning oss och packade ihop allt. Sedan åkte vi till Jukkasjärvi för att se ishotellet. Det var verkligen en spännande upplevelse och man måste nästan åka dit på vintern och sova där. Verkligen häftigt var det.
Åkte därifrån tolv och då bar det av hemmåt! Åkte till Skellefteå och hälsade på några kompisar i 20 min. Bara sätta sig i bilen igen och åka lite mer.
Har åkt 300 mil på dom här dagarna. Inte illa men en trevlig semester har det varit! Massa bilder kommer sen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback