Livet ur min vinkel!
Denna design är gjord av LittleLi.blogg.se.
All credit går till henne.
Jag heter Erika och är en tjej som tycker om hästar och spenderar mesta tiden i stallet.
När jag inte är i stallet så brukar jag vara med kompisar, ungås med familjen och massa andra roliga saker!

Tävling!

Hallå :) Kom hem från tävlingen för ett tag sen. Vaknade klockan halv sju i morse. Både jag och Mikkiz var supertrötta, ville lägga mig och somna om men det vara bara att gå upp! Klädde på mig och åt frukost. Fick knappt i mig en macka och ett glas oboy! Min morbror kom och hämtade oss och transporten vid tjugo över sju. Åkte vidare till Hälla och hämtade Anna och Tösen. Lastade och kom iväg i god tid, kvart i åtta. Mikkiz var hyper hela vägen upp till tävlingen, skrattade åt ingenting och pratade som bara den^^ Ännu roligare tyckte hon att det var när motorcykliskt svor åt oss. Han kom i rondellen och vi skulle åka efter han så vi kör ut lite och väntar på att kan ska gasa på, men nej då stannar den idioten och svär åt oss istället. Fick oss ett gott skratt i alla fall! Inga skyltar alls till tävlingen så vi åkte fram och tillbaka på vägen innan vi hittade. Det är bra att man skyltar! Bara en som kommit före oss när vi kom dit. Då säger dom att det kanske inte blir någon tävling för domaren är sjuk. Det var ju trevligt att höra, men sen när vi går till sekritariatet så har dom fått tag på en annan som tur var. Men hon var inte färdigutbildad domare än så man fick välja om man vill tävla ändå eller inte. Men det är klart man vill! Startade som nummer 3. Kvart över 10 blev det. Gick väl sådär på framridningen, hon var seg då och vägrade fatta galopp så jag blev lite arg på henne ett tag. Även på alla som red i vägen för mig, det tycker jag inte om! När det var min tur och kommer in på banan så är domarbilen jätteläskigt och allt runt omkring. För en gångs skull så hörde jag visselpipan när jag skulle börja rida. Hahha, duktigt av mig! Kändes väl rätt okej när jag red, men det var massa hagar omkring ridbanan så såklart när jag rider så börjar dom kuta på som bara den. Tösen blev nyfiken såklart så det blev ju en snygg halt*host*, med huvudet uppe i vädret! Men annars gick det väl bra. När jag ridit klart så öppnade domaren dörren och undrade om jag verkligen red sista volten, men jag sa att jag inte kom ihåg och att jag trodde det. Då sa hon att det hade gått så snabbt att hon inte hann med och se och blåsa. Så hon tyckte vi skulle strunta i det och låtsas att jag ridit den. Lät som en bra ide tyckte jag, då jag glömt att rida den. hahah. Fick en 6a på något jag inte ens red, då kan man lyckats tycker jag ;) För övrigt bara 5or,6or och 7or i poäng så det är jag verkligen nöjd med, då jag brukar på någon 4a och 3a och fel galopp. Men inte idag. Bra det, 54.28 % blev det så jag är nöjd. Söt häst och en riktig prydlig sits fick jag som kommentar, kul att läsa! :) Kom tillslut på en delad 7e plats, helt okej :) Gick bra för Anna att rida också, hon fick något på 59 % men tyvärr ingen placering, men hon var nöjd. Jag och Mikkiz sprang och åt hela tiden, haha. Var inte hungrig när vi åkte hem iaf ;) Asgod äppelkaka var det! Glada och nöjda åkte vi därifrån. Alla var trötta så vi somnade i bilen. Stackars Mikkiz var helt död :P Släppte av Anna, Tösen och alla saker. Åkte hem till mig och lämnade av transporten och mig. Nu sitter jag här och ska hoppa in och duscha. Åker till Malin och hämtar henne och sen åker vi och är barnvakt till min lilla buskusin. Vi är bäst :) Bjuds på tacos där, mums. Upp tidigt i morgon, stalltjänst. Hoppträning på kvällen och åker och hämtar lilla vovven också, underbart :*
Kvällen igår var trevlig. Åkte och kikade på vovven och hämtade Mikkiz då hon sov hos mig. Jag sprang runt och yrade och packade. Mikkiz var hyper och sprang runt i tomteluva och gjorde kullerbyttor på mitt golv. Älskar henne ändå! :*
En stor puss på dom som orkade läsa det här. PUSS :*
Trackback