Livet ur min vinkel!
Denna design är gjord av LittleLi.blogg.se.
All credit går till henne.
Jag heter Erika och är en tjej som tycker om hästar och spenderar mesta tiden i stallet.
När jag inte är i stallet så brukar jag vara med kompisar, ungås med familjen och massa andra roliga saker!

Tävling! :D

Hej hopp i galopp :) Vaknade klockan 02.30 och tyckte det var dax att gå upp, var klarvaken då^^ Gick upp och drack vatten och gick på toa. Tog minst en halvtimme innan jag somnade om :P Var helt död när klockan ringde vid halv sju! Klädde på mig och fixade allt. Kunde inte äta någon frukost då jag skulle spytt om jag åt. Var i stallet srax efter halv åtta och Mikkiz var redan där. Fixade iorning hästarna och vara klara som planerat. Inge problem alls med att lasta dom, skönt de :) Nervös som bara den på vägen dit. Framme halv nio, gick och anmälde oss och gick banan. Aslätt bana var det, skönt. Lastade ut dom i lugn och ro, och började rida fram. Kändes helt okej. Mikkiz var före mig och hon gjorde en felfri runda, supersnyggt! :) Inte så farligt nervös när jag väntade på att få komma in på banan. Ingen återvändo när jag väl vara inne, det var bara att köra på. Kom fel till några hinder och det blev lite konstigt, han var stark och jag kunde ridit bättre men en felfri runda blev det och rosett! Lättad när jag kom ut från banan. Gick och lastade in hästarna igen och åt frukost, inte ätit något alls innan första klassen. Fixade lite och gick banan, inte så svår bana den här gången heller. Kändes helt okej även den här gången. Inte nervös nu när jag hoppat en gång. Blev även en felfri runda den här gången och han hoppade så jävla fint! Fick 36 i stilpoäng, helt okej tycker jag. Hade bytt nosgrimma till hans vanliga till 90 cm klassen och han var inte lika stark då och jag red mycket bättre! Hur glad som helst var jag när jag kom ut från banan. Gick och lastade in honom i transporten igen, gav dom mat och gick och tittade på alla andra som red. Tänkte stanna kvar och titta på lagklassen men Tim och Sally blev otåliga så vi åkte hem. Fixade allt i stallet och släppte ut dom. Åkte till lappensvägkrog och åt mat, jag käkade snitzel som var mums! Jag och mikkiz garvade åt en tant i röda solglasögon, haha. Bild på henne kommer snart x) Väldigt lyckad dag kan jag säga, jag är jättenöjd och min bebis var bäst! Vi utklassade alla i Lcn med b-ponnysarna. Kom etta,tvåa,trea och fyra. Så bäst vi är. Grattis till alla :D
Jag blev lite arg på några som stod mittemot oss och skulle lasta sin häst. Hästen står mellan bilarna och typ bredvid transporten och då tyckte dom att hästen skulle gå på ändå, så gubben som lasta drog i grimskaftet! Då ställer hästen sig och stegrar, tacka fan för det!? ;S Hästen lyckas då trassla in sig i grimskaftet med frambenet så det är lindat runt benet, och då tar gubbjävlen tag i grimskaftet och drar, då blev jag riktigt jävla förbannad och skrek släpp för fan! Alla vände sig om och tittade på mig då och pappa sa åt mig, jag blev så arg så jag gick därifrån och tittade inte mer. Hästen gick iaf på tillslut. Usch vad arg jag var ett tag! Fy. Det finns människor till allt säger jag bara.
Fixade iordning alla saker när jag kom hem och hoppade in och duschade. Satt mig vi datorn och här sitter jag ;) I morgon ska jag sova länge och hoppas på att det är lika skönt väder som idag, inte ett moln på himlen :D
Tack alla för idag, tack Mikkiz och Linnéa för all hjälp. Ni är bäst :*
Här kommer lite bilder från idag. PUSS :*








Sist men inte minst ett kort på Mikkiz och min fina tant vi såg xD HAHA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback